Jak už počátkem března informovala agentura Reuters, odchod Fordu z ruského trhu je součástí restrukturalizace aktivit v nerentabilních regionech. Restrukturalizace v Rusku následuje po obdobných krocích v Jižní Americe a Evropě. Automobilka chce opustit nerentabilní trhy a zastavit ztrátovou výrobu.
Ford, který je v USA druhým největším výrobcem automobilů, bez dalších podrobností uvedl, že zavření závodů povede k výrazným ztrátám pracovních míst. Výroba osobních vozů bude ve společném podniku uzavřena do konce června a Ford Sollers se zaměří na výrobu užitkových vozidel.
\"Nová struktura Ford Sollers podporuje globální strategii restrukturalizace zaměřenou na expanzi našeho vedoucího postavení v oblasti užitkových vozidel a rozšíření aktivit v Evropě v těch tržních segmentech, které nabízejí vyšší návratnost investovaného kapitálu,\" uvedl viceprezident skupiny pro Evropu, Blízký východ a Afriku Steven Armstrong.
Ford byl první nadnárodní automobilkou, která začala montovat vozy v Rusku. V roce 2002 otevřela závod v Leningradské oblasti. V roce 2011 založila společný podnik s ruskou firmou Sollers, na němž mají obě strany po 50 procentech. V roce 2015 se americký partner s ruským dohodl na převzetí preferenčních akcií, čímž si zajistil kontrolu nad společným podnikem.
Ford předpokládá, že restrukturalizace globálních aktivit ho přijde na zhruba 11 miliard dolarů, z toho v Rusku odepíše 450 až 500 milionů dolarů, napsala agentura Reuters.