ČOI loni dala e-schopům za zjištěné chyby pokuty za 8,6 mil. Kč

29.03.2019 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 29. března (ČTK) - Česká obchodní inspekce (ČOI) loni dala provozovatelům internetových obchodů za zjištěné nedostatky tisícovku pokut za 8,6 milionu korun. Porušení předpisů zjistila v téměř 86 procentech z 992 kontrol, přičemž e-shopy nejčastěji nedodržovaly základní povinnosti, které jim ukládá zákon o ochraně spotřebitele. Nejvyšší pokuty dostali provozovatelé webů mincovni-obchod.cz, Alza.cz, trmobile.cz a androidlevne.cz. ČOI o tom dnes informovala v tiskové zprávě.

Podle ředitele inspekce Mojmíra Bezecného se ale nedostatky v internetových obchodech opakují, prodejci neinformují spotřebitele o možnosti mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, možnosti reklamovat zboží nebo používají klamavé obchodní praktiky. \"Zkušenosti z kontrol dále ukazují, že převážná část kontraktů se stále více přesouvá do sféry sociálních sítí,\" uvedl Bezecný.

Pokutu 400.000 Kč dali inspektoři společnosti HMK GmbH, která provozuje obchod www.mincovni-obchod.cz a která na svých webových stránkách podle nich používala agresivní a klamavé obchodní praktiky. Například informovala spotřebitele, že kámen, který je umístěn na pamětní minci, je takzvaný český granát, ačkoli to český granát nebyl, uvedla ČOI.

Další vysoké pokuty, ve výši 150.000 korun, za nekalé obchodní praktiky dostaly společnosti Alza.cz a Terae business, provozující weby trmobile.cz a androidlevne.cz. Podle zjištění inspektorů obchody například přidaly spotřebiteli při nákupu do košíku zboží, které si neobjednal ani nepožadoval. Nebo prodejci v obchodních podmínkách podmiňovali reklamaci zboží tím, že musí být kompletní (včetně příslušenství a veškeré dokumentace) a ve stavu, v jakém ho kupující převzal v dodávce, což podle ČOI ale ze zákona není důvod k nepřijetí reklamace.

ktp mal

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK