Podle ředitele inspekce Mojmíra Bezecného se ale nedostatky v internetových obchodech opakují, prodejci neinformují spotřebitele o možnosti mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, možnosti reklamovat zboží nebo používají klamavé obchodní praktiky. \"Zkušenosti z kontrol dále ukazují, že převážná část kontraktů se stále více přesouvá do sféry sociálních sítí,\" uvedl Bezecný.
Pokutu 400.000 Kč dali inspektoři společnosti HMK GmbH, která provozuje obchod www.mincovni-obchod.cz a která na svých webových stránkách podle nich používala agresivní a klamavé obchodní praktiky. Například informovala spotřebitele, že kámen, který je umístěn na pamětní minci, je takzvaný český granát, ačkoli to český granát nebyl, uvedla ČOI.
Další vysoké pokuty, ve výši 150.000 korun, za nekalé obchodní praktiky dostaly společnosti Alza.cz a Terae business, provozující weby trmobile.cz a androidlevne.cz. Podle zjištění inspektorů obchody například přidaly spotřebiteli při nákupu do košíku zboží, které si neobjednal ani nepožadoval. Nebo prodejci v obchodních podmínkách podmiňovali reklamaci zboží tím, že musí být kompletní (včetně příslušenství a veškeré dokumentace) a ve stavu, v jakém ho kupující převzal v dodávce, což podle ČOI ale ze zákona není důvod k nepřijetí reklamace.
ktp mal