Objevení nového problému podle listu Financial Times vysvětluje, proč se počátkem týdne Boeing rozhodl pozdržet předání opravy k posouzení americkému Federálnímu úřadu pro letectví (FAA). Již na konci března společnost oznámila, že softwarovou opravu MCAS dokončila.
V pondělí výrobce letounů a FAA oznámili, že dlouho očekávaná oprava bude předložena k prověrce v nadcházejících týdnech. Nově ale Boeing sdělil, že softwarovou aktualizaci upravuje, aby se zabránilo možným budoucím nehodám. V rámci tohoto procesu, jak společnost tvrdí, byl problém odhalen. Programovou chybu považuje Boeing za relativně drobnou a uvedl, že již má problém vyřešený.
Nejmenovaný činitel obeznámený s vyšetřováním, kterého list The Washington Post citoval, prohlásil, že software Boeingu bude čekat hloubková kontrola, aby se v budoucnu předešlo odhalení dalšího problému.
Na vylepšení softwaru stabilizačního systému MCAS svého nejrychleji prodávaného stroje začal Boeing pracovat po loňské říjnové nehodě 737 MAX společnosti Lion Air v Indonésii. Letoun tehdy spadl do Jávského moře a zahynulo přitom všech 189 lidí na palubě. Podobné okolnosti doprovázely i březnovou katastrofu stejného typu letounu letecké společnosti Ethiopian Airlines. Ten se zřítil krátce po startu z Addis Abeby, nehodu nikdo ze 157 lidí nepřežil.