Nejlepší českou hrou je hudební Beat Saber od Beat Games

05.04.2019 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 5. dubna (ČTK) - Nejlepší českou hrou loňského roku je hra pro virtuální realitu Beat Saber od studia Beat Games. ČTK to dnes oznámili organizátoři devátého ročníku ankety ze sdružení České hry. Letos v únoru po desíti měsících prodejů si zákazníci koupili přes milion kopií této hry, kde lidé pomocí svítících laserových mečů za hudebního doprovodu rozsekávají krabice. V anketě bodovaly také DayZ od studia Bohemia Interactive, Kigdom Come: Deliverance od Warhorse Studios a Chuchel od Amanita Design.

Kromě hlavní ceny získal Beat Saber Cenu herních redaktorů, Kingdom Come: Deliverance zvítězila v kategorii Technologické řešení, Herním designu a Ceně herních youtuberů, Chuchel pak v Audiovizuálním zpracování.

Do síně slávy byli za trvalý přínos české herní kultuře přijati bratři Tomáš Smutný a in memoriam Eduard Smutný, kteří se před lety podíleli na tvorbě jednoho z prvních osobních počítačů ve východním bloku.

Organizace České hry vznikla v roce 2001 jako profesní sdružení domácích herních tvůrců a nadšenců z oboru elektronické zábavy. Jejím cílem je podporovat komunikaci a spolupráci mezi herními tvůrci, vzdělávat a motivovat začínající vývojáře a popularizovat českou a slovenskou herní tvorbu u nás i v zahraničí.

Obrat tuzemského herního průmyslu loni podle studie, kterou již dříve prezentovala Asociace českých herních vývojářů, vzrostl o 34 procent na tři miliardy korun, oboru pomohl úspěch několika herních titulů. V roce 2017 byl obrat herního průmyslu 2,26 miliardy Kč, tedy více než dvojnásobek tržeb české filmové produkce bez obdobné státní podpory.

Nejvíc se v obchodech ale prodávají zahraniční hry. Například přes Alzu se loni nejvíce prodávaly hry na PlayStation 4. \"Nejvíce jsme prodávali God Of War, nicméně v součtu platforem vede jednoznačně FIFA 19. Deluxe edice jsou většinou značně limitované a tudíž mají malou šanci v prodejích porazit standardní edice,\" sdělila ČTK mluvčí Alzy Patricie Šedivá.

Loni v Česku vzniklo 31 her. Nadále převládaly hry pro PC a herní konzole s podílem 67 procent. Vývoji pro mobilní platformy se věnovalo 61 procent firem. Digitální distribuce her výrazně rostla a převýšila distribuci na externích nosičích.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK