Kromě hlavní ceny získal Beat Saber Cenu herních redaktorů, Kingdom Come: Deliverance zvítězila v kategorii Technologické řešení, Herním designu a Ceně herních youtuberů, Chuchel pak v Audiovizuálním zpracování.
Do síně slávy byli za trvalý přínos české herní kultuře přijati bratři Tomáš Smutný a in memoriam Eduard Smutný, kteří se před lety podíleli na tvorbě jednoho z prvních osobních počítačů ve východním bloku.
Organizace České hry vznikla v roce 2001 jako profesní sdružení domácích herních tvůrců a nadšenců z oboru elektronické zábavy. Jejím cílem je podporovat komunikaci a spolupráci mezi herními tvůrci, vzdělávat a motivovat začínající vývojáře a popularizovat českou a slovenskou herní tvorbu u nás i v zahraničí.
Obrat tuzemského herního průmyslu loni podle studie, kterou již dříve prezentovala Asociace českých herních vývojářů, vzrostl o 34 procent na tři miliardy korun, oboru pomohl úspěch několika herních titulů. V roce 2017 byl obrat herního průmyslu 2,26 miliardy Kč, tedy více než dvojnásobek tržeb české filmové produkce bez obdobné státní podpory.
Nejvíc se v obchodech ale prodávají zahraniční hry. Například přes Alzu se loni nejvíce prodávaly hry na PlayStation 4. \"Nejvíce jsme prodávali God Of War, nicméně v součtu platforem vede jednoznačně FIFA 19. Deluxe edice jsou většinou značně limitované a tudíž mají malou šanci v prodejích porazit standardní edice,\" sdělila ČTK mluvčí Alzy Patricie Šedivá.
Loni v Česku vzniklo 31 her. Nadále převládaly hry pro PC a herní konzole s podílem 67 procent. Vývoji pro mobilní platformy se věnovalo 61 procent firem. Digitální distribuce her výrazně rostla a převýšila distribuci na externích nosičích.