Primární veřejná nabídka této velikosti by v sektoru byla největší od roku 2014, kdy na burzu vstoupil čínský internetový prodejce Alibaba. Uber doufá, že jej trh ocení na částku mezi 90 a 100 miliardami dolarů (dva až 2,3 bilionu Kč). To je ale méně, než dříve odhadovali investiční bankéři, kteří firmu hodnotili až na 120 miliard dolarů.
Takzvanou roadshow, tedy prezentaci, na níž bude firma přesvědčovat investory, aby si její akcie koupili, hodlá Uber zahájit v týdnu od 29. dubna. Na jejím základě pak bude stanovena cena jedné akcie. Šéf Uberu Dara Khosrowshahi bude muset investory přesvědčit, že se mu po sérii skandálů uplynulých dvou let daří měnit kulturu a obchodní praktiky společnosti.
Už koncem března vstoupil na burzu menší rival Uberu, a sice společnost Lyft. Její akcie nejprve prudce zpevnily, pak se ale dostaly pod emisní cenu. Do popředí totiž vstoupily obavy investorů, zda se tomuto start-upu podaří dostat se do zisku.
Podobné pochybnosti mají analytici také v případě ztrátového Uberu. Ten v loňském čtvrtém čtvrtletí snížil čistou ztrátu na 865 milionů dolarů (19,7 miliardy Kč) z 1,07 miliardy dolarů ve třetím kvartálu.