Vyplývá to z výroční zprávy firmy uveřejněné ve Sbírce listin.
Další dva vyrobené letouny L-410 dodal AI na začátku roku do Kazachstánu. Podle generální ředitelky společnosti Ilony Plškové představuje loňských 14 vyexpedovaných a 16 vyrobených letounů druhý nejlepší prodejní výsledek od vzniku AI. \"Letos máme v plánu vyrobit 16 letadel,\" řekla dnes v Kunovicích novinářům Plšková.
Firmě se na sklonku roku 2017 podařilo získat certifikát na výrobu letounu nové generace L-410 NG a loni zahájila jeho sériovou výrobu. Vývoj stroje trval od roku 2010 a stál přes 568 milionů korun. Modernizovaný letoun zvládne zdolat téměř dvojnásobnou vzdálenost než starší verze bez nutnosti tankování. Uveze až 19 pasažérů, případně přes dvě tuny nákladu.
\"Díky novým parametrům letounu a použití moderních technologií se nám ve světě otevírají nové obchodní možnosti, kterých chceme do budoucna naplno využít,\" uvedla Plšková.
Ke konci loňského roku pracovalo v Aircraft Industries 971 zaměstnanců, meziročně o 101 více. Firma se nadále potýká s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků, například frézařů, soustružníků nebo klempířů. Podle Plškové jí však scházejí i konstruktéři. Společnost přijímá absolventy Střední školy letecké v Kunovicích, se kterou se podílí na výchově a výuce žáků.
\"Letos máme v plánu nabrat 135 zaměstnanců,\" řekla Plšková.
Aircraft Industries je největším českým výrobcem civilní letecké techniky. Navazuje na osmdesátiletou tradici letecké výroby v Kunovicích. Hlavním produktem leteckého závodu jsou dvoumotorové turbovrtulové letouny řady L-410, kterých bylo vyrobeno a do celého světa dodáno již více než 1300 kusů. Základní kapitál společnosti je 112 milionů korun, jejím stoprocentním vlastníkem je ruský průmyslový holding UGMK.
Právě letoun L-410 havaroval tuto neděli podle agentur v Nepálu. Při startu na jediném nepálském letišti poblíž nejvyšší hory světa Mount Everest narazil do zaparkované helikoptéry. Zemřeli tři lidé, další čtyři byli podle agentury AFP zraněni.