Hospodaření poznamenal růst nákladů na paliva o 202 milionů eur, ale také nadbytečné kapacity sektoru v Evropě, což se promítlo do nižších cen letenek. Negativní trend pak podtrhlo porovnání s loňským rokem, kdy Lufthansa těžila z insolvence domácího konkurenta Air Berlin.
Celkové příjmy společnosti se podle předběžných údajů v prvních třech měsících 2019 zvýšily meziročně o tři procenta na 7,9 miliardy eur. Ve druhém čtvrtletí Lufthansa očekává meziroční nárůst tržeb díky příznivému vývoji rezervací a zřetelnému zpomalení růstu tržní kapacity. Provozní marže za letošní rok by se měla pohybovat mezi 6,5 a 8,0 procenta.
Minulý týden aerolinky udělaly první krok v prodeji cateringové divize LSG, kde zaměstnávají 35.000 lidí.
Lufthansa, k níž patří také aerolinky SWISS, Austrian Airlines a Eurowings, koncem roku 2017 převzala svého klíčového konkurenta na domácím trhu Air Berlin. Tato akvizice se stále promítá do ziskovosti a hodnoty akcií firmy, která zaměstnává více než 135.000 lidí.
Cena akcií, které se od počátku měsíce zvýšily o zhruba 12 procent, se v předburzovním obchodování snížila o pět procent. Tržní hodnota firmy činí 10,5 miliardy eur.