\"Jde o logické vyústění situace. Jednání o nové kolektivní smlouvě zůstalo na mrtvém bodě a nevyvíjí se. Posun nepřinesla ani alternativa, kdy do jednání vstoupil zprostředkovatel. Jediným výsledkem bylo prodloužení stávající smlouvy o dva měsíce,\" uvedl Weinstein.
Podle něj zaměstnavatel dlouhodobě zanedbává bezpečnost práce i přesto, že Inspektorát práce našel vážné závady. \"Mzdové podmínky také neodpovídají současným požadavkům. A vzhledem k tomu, že na trhu je naprostý nedostatek řidičů, život se řidičům zúžil na práci a spánek,\" uvedl Weinstein. Odboráři průměrnou mzdu řidiče neuvedli, není ani ve výroční zprávě firmy za rok 2017. Ve srovnání s ostatními dopravci v kraji patřila v minulých letech k nižším.
Uvedl také, že odboráři jsou připraveni k dialogu, zároveň jsou však připraveni k důraznější formě protestu, což je stávka.
Problémy ve vyjednávání se objevily u tohoto dopravce již v roce 2016. Podzimní hrozbu stávky nakonec odvrátilo podepsání kolektivní smlouvy v listopadu toho roku, kdy odboráři dosáhli svého a mzdy odpovídaly jejich představám.
Dopravce měl v roce 2017 obrat zhruba 168 milionů korun a zisk 13 milionů korun, zaměstnanců má přes 100.