Podle dosavadních zjištění hrozí, že airbagy v uvedených vozech se při nárazu nenafouknou a je možné, že tato závada mohla být v USA příčinou až osmi úmrtí při dopravních nehodách. Ovládání airbagů původně vyrobila firma TRW Automotive Holdings, kterou teď vlastní německá společnost ZF Friedrichshafen, uvedla agentura Reuters.
Řídící jednotka airbagů může při havárii selhat, pravděpodobně kvůli nežádoucím elektrickým signálům, které se objeví při havárii. To pak podle dokumentů NHTSA může poškodit řídicí obvod airbagů a znemožnit jeho funkčnost.
Německý výrobce uvedl, že při vyšetřování spolupracuje s úřadem NHTSA i s automobilkami. Němci firmu TRW převzali v roce 2015.
Vyšetřování bylo zahájeno loni, když byly hlášeny dvě havárie, jedno úmrtí a dvě zranění připisovaná vadným airbagům. S prověřováním airbagů prozatím začaly automobilky Hyundai, Kia a Fiat Chrysler. Firmy Hyundai a Kia s problémem spouštění airbagů spojují čtyři úmrtí, Fiat Chrysler pak tři.
K rozšíření kauzy došlo poté, co vyšetřovatelé zjistili, že v loňském a v letošním roce se staly dvě vážné havárie vozů Toyota Corolla, ve kterých se airbagy nenafoukly. Jeden člověk při nich zemřel.
Vyšetřovatelé nyní zhodnotí, jak jsou řídicí jednotky airbagů citlivé na elektrické signály, a také další faktory, které by mohly nafouknutí airbagů zabránit.