Přípravu související s bouráním šířkově nevyhovujícího nadjezdu stavbaři zahájí už v sobotu ve 13:00. Auta kvůli tomu budou v tomto úseku jezdit ve směru na Brno dvěma pruhy a ve směru na Prahu jedním pruhem. Stejné omezení bude spojené s dokončováním prací od nedělního rána do 15:00.
Nadjezd byl postavený spolu s dálnicí v 70. letech minulého století. \" Nový nadjezd bude řidičům k dispozici ještě před koncem letošní stavební sezony,\" uvedl Studecký. Do té doby budou muset řidiči mířící na Fajtův kopec jezdit po objížďce přes obec Dolní Radslavice a Lhotky.
Demolice nadjezdu souvisí s rekonstrukcí úseku dálnice mezi exity 141 a 146 u Velkého Meziříčí s mohutným mostem Vysočina, který na 144. kilometru D1 překlenuje údolí řeky Oslavy. Most tvoří dvě souběžné konstrukce, každá je pro jeden směr dálnice. Jde o nejvyšší most na dálnici. Mostovka dlouhá 425 metrů je ve výšce 76 metrů.
Přestavbu skoro šesti kilometrů D1 zajišťuje firma Metrostav, dokončit ji má do dubna 2021. Cena stavby je podle smlouvy 1,583 miliardy korun bez daně.
Během modernizace D1 již bylo zprovozněno 90 kilometrů nové dálnice. Na dalších 52 kilometrech se pracuje. Práce na zbylých 19 kilometrech začnou letos, uvedl Studecký.