Řidiči musejí v tomto úseku počítat s omezením. \"V nejbližších 14 dnech se dopravní omezení budou střídat podle toho, kde ta pracoviště budou,\" uvedl Rýdl. Stavbaři podle něj musí nejdřív udělat vysprávky po zimě a také odstranit díry a trhliny, které měl opravit už původní zhotovitel.
Od 26. do 30. května bude Skanska v tomto úseku rozmisťovat asi 24 kilometrů dočasných svodidel. Dopravu kvůli tomu bude stahovat do jednoho jízdního pruhu, což podle firmy potrvá nejvýše 54 hodin pro každý směr. Pak začnou stavbaři dokončovat rozdělané práce ve středním dělicím pásu, v plánu mají i bourání mostů a výměnu sedmi kilometrů cementobetonového pruhu směrem na Prahu. \"Tak, aby do konce října byly veškeré práce hotové,\" uvedl projektový manažer firmy Skanska Michal Vozdecký. Jde o zakázku zhruba za 640 milionů korun.
Opravy 14 kilometrů dálnice mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem začaly loni v březnu. Zakázku za 1,75 miliardy korun tehdy dostalo sdružení tvořené českou firmou Geosan Group, italskou Toto Costruzioni Generali a kazašskou SP Sine Midas Stroy. Stavba však nabrala zpoždění a stavaři nestihli práce během zimy přerušit. Stát proto stavebním firmám vypověděl smlouvu.
Zpoždění prací působilo na dálnici problémy zejména v prosinci, kdy se za hustého sněžení tvořily v úseku kolony dlouhé desítky kilometrů. Firmu Skanska vybralo ŘSD bez otevřené soutěže, protože zdržení by podle něj mohlo ohrozit provoz. Zhotovitele dalších prací na tomto úseku bude ŘSD hledat v klasickém výběrovém řízení, nastoupit by podle Rýdla měl se začátkem příští stavební sezony. Hlavní stavební práce v tomto úseku by pak měly skončit ke konci příštího roku. Podle původního harmonogramu měla být oprava úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem dokončena během letoška.
Modernizace D1 je rozdělena do 20 úseků, 13 z nich je dokončeno, na pěti se pracuje. U zbývajících dvou úseků probíhá výběrové řízení.