Podle generálního ředitele SŽDC Jiřího Svobody je využití zavedených a fungujících norem vhodnější, než vyvíjet nový postup. \"V příštích hodinách začneme jednat s francouzskou stranou o tom, jak se mají stavět tunely, mosty a trakční vedení na vysokorychlostních tratích,\" řekl Svoboda. Převzetí francouzského postupu podle SŽDC zkrátilo již přípravy stavby, a to o pět let.
Prvními vysokorychlostními úseky, které začne správa železnic stavět, budou krátké tratě mezi Prahou a Běchovicemi a Přerovem a Ostravou. V případě rychlodráhy Praha-Drážďany podle Svobody bude příprava trvat déle, a to zejména kvůli problémům s výkupy pozemků u Prahy.
Kremlík se při návštěvě SŽDC zajímal také o investice do nádražních budov. Organizace do nich ročně vkládá přes miliardu korun, letos v tom bude pokračovat. Dalším tématem bylo železniční napojení pražského letiště. Ministr chce na začátku června navštívit jeden z rozpracovaných úseků tratí mezi Prahou a Kladnem.
\"SŽDC pod vedením pana Svobody plní programové prohlášení vlády a veškeré úkoly jsou plněny řádně a včas,\" řekl dnes ministr. Železnice je pro něj v Česku dopravou budoucnosti, zejména kvůli ekologičnosti a rychlosti. Vysokorychlostní tratě by toto postavení podle něj měly podpořit, jejich stavba je proto pro něj prioritou.
SŽDC, pro kterou pracuje asi 17.000 lidí, spravuje celostátní i regionální tratě, jež vlastní stát. Od roku 2016 se stará také o nádražní budovy, které převzala od Českých drah.