RegioJet podal žalobu k Městskému soudu pro Prahu 2. Podle společnosti podnikatele Radima Jančury se FlixBus dlouhodobě snaží vytlačit ostatní dopravce působící na českém trhu. \"Podle znaleckých posudků, které si nechal RegioJet vypracovat, a které jsou přílohou žaloby, jezdil Flixbus déle než rok po svém příchodu na trh za ceny, které pokrývají jen 55 procent nákladů,\" řekl ČTK mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.
FlixBus to odmítá a tvrdí, že nastavuje ceny samostatně a nezávisle na konkurenci. \"Konkurence je trhu prospěšná a širší nabídka zákazníkům přináší možnost volby a současně kvalitnější služby nebo výhodnější cenu,\" uvedl jednatel Flixbusu v ČR Pavel Prouza.
FlixBus se naopak obrátil k ÚOHS a žádá prošetření loňských výzev, ve kterých ho konkurenční dopravce opakovaně vyzýval ke změně cen. Podle FlixBusu šlo o výzvy k uzavření protiprávní kartelové dohody.
\"Výzvy společností RegioJet a Student Agency k dodržování minimálních cen jízdného, které lze vnímat jako pokus o porušení pravidel hospodářské soutěže, důrazně odmítáme a veřejně se od nich distancujeme,\" uvedl FlixBus. Podle společnosti by podobná dohoda vedla k plošnému navýšení cen jízdného. \"Abychom zabezpečili férové konkurenční prostředí a ochránili naše zákazníky, předali jsme veškeré související podklady Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže,\" dodala společnost.
RegioJet označil podnět Flixbusu za nesmysl. \"Veškeré výzvy byly Flixbusu podány přes právního zástupce a jednoznačně vyzývaly k zanechání nekalosoutěžního jednání, nikoli ke stanovení určitých cen,\" řekl Ondrůj.
FlixBus dnes nabízí jízdenky například na nejvytíženější české lince mezi Prahou a Brnem ve většině případů za méně než 100 korun. Ceny RegioJetu se pohybují okolo 170 korun.
RegioJet kritizuje FlixBus dlouhodobě, v minulosti byl ale sám obviňován za zneužití dominantního postavení. Žluté autobusy podle rozhodnutí ÚOHS vytlačily v letech 2007 a 2008 z trhu konkurenční společnost Asiana s pomocí podnákladových cen.
Firma FlixBus vznikla v Německu a provozuje vnitrostátní i mezinárodní autobusovou dopravu. První mezinárodní linky v České republice spustila v roce 2015. Nyní působí ve 27 evropských zemích a její evropská síť zahrnuje přibližně 250.000 denních spojů do 1700 destinací.
RegioJet začal provozovat vnitrostátní autobusové linky v Česku od roku 2004, tehdy ještě pod značkou Student Agency. Nyní nabízí desítky vnitrostátních i mezinárodních spojů. Vedle autobusové dopravy provozuje železniční spoje.