CzechInvest a CzechTrade by mohly mít příští rok jednoho ředitele

13.05.2019 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 13. května (ČTK) - Vládní agentury CzechInvest a CzechTrade by mohly mít příští rok společného generálního ředitele. Konkurz by na něj měl být vypsán v závěru letošního roku, pokud se ale obě agentury do konce roku sloučí. Později se k nim připojí i agentura CzechTourism. V rozhovoru s ČTK to dnes řekla náměstkyně ministra průmyslu Silvana Jirotková, která je pověřena řízením CzechInvestu. V rámci sloučení plánuje také snížit počet zaměstnanců všech tří agentur řádově o několik desítek, a to zejména z IT, marketingu a technické správy.

\"Pokud dojde ke sloučení právních entit CzechTradu a CzechInvestu, tak by teoreticky šlo udělat výběrové řízení na generálního ředitele té nové sloučené dvojagentury. Pokud se ale ukáže, že to není do konce roku reálné, tak bychom vyhlašovali konkurz jen na generálního ředitele CzechInvestu,\" uvedla náměstkyně.

Jirotková byla šéfkou CzechInvestu od loňského března. Letos začátkem května se stala politickou náměstkyní nového ministra průmyslu Karla Havlíčka. Proto povede státní Agenturu pro podporu podnikání a investic již jen do konce června. Poté vedení předá nástupci, který bude úřad dočasně řídit.

Jejím prvním úkolem v roli náměstkyně bude sestěhování agentur do jedné budovy. Až se to stane, bude se škrtat na stavu zaměstnanců, zejména u back office, technicko-hospodářské správy, IT podpory, mzdové agendy a dalších podpůrných oddělení. \"Nepotřebujete tři marketingové týmy ale jeden, který bude efektivně uspořádán tak, aby pokryl potřeby všech tří institucí. Jde o činnosti, které mohou všechny agentury sdílet,\" říká Jirotková. Podle ní půjde celkem o zhruba čtyři desítky lidí.

Kde budou sloučené agentury sídlit, ale stále není jasné. MPO nyní začíná podle Jirotkové jednat s Úřadem pro zastupování státu ve věcech majetkových, který by měl poskytnout jako první nabídku státních budov. Pokud se z ní nevybere vhodná, bude se hledat v komerčních objektech.

Podle Jirotkové je ale již nyní jasné, že centrum Prahy agentury opustí. Nyní sídlí CzechTourism na Vinohradech, CzechTrade nedaleko Karlova náměstí a CzechInvest ve Štěpánské ulici. Značky u všech agentur podle náměstkyně zůstanou zachovány, protože mají svou prestiž a tradici. \"Ani jeden z brandů nebude zničen,\" slibuje.

Jirotková chce nové sídlo hledat v širším centru hlavního města nebo i na jeho periferii. Podmínkou je blízkost metra. Připouští nicméně, že hledání místa se může protáhnout, pokud by se vhodná budova nenašla. \"Já věřím, že ji najdeme. Mým úkolem to je během léta vymyslet a dát poptávku, pro kolik lidí, místností a parkovacích míst bude potřeba,\" dodala. Původně avizovaný termín sloučení v polovině letošního roku, který ještě nedávno slibovala bývalá ministryně průmyslu Marta Nováková, se nestihne.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK