Oproti minulým letům kromě růstu tržeb zaznamenala firma také zvýšený zájem ze strany zákazníků o zboží v prodejnách, které se nacházejí v obchodních centrech. Pokračovala v investicích, například do nového konceptu prodejen, marketingu a péče o značku. Loňský rok proto hodnotí ve výroční zprávě jako úspěšný.
Rossmann letos plánuje další expanzi. Otevřít chce v Česku deset prodejen a 25 stávajících poboček plánuje rekonstruovat. Celkové investice mají dosáhnout 132 milionů korun. Spustit chce také nový věrnostní digitální program pro zákazníky a přilákat tak další nové.
Předloni se firma dostala do ztráty, uvedla tehdy, že předloňský rok byl pro ni, i přes velké investice a silné marketingové aktivity konkurence, také úspěšný. \"Z těchto důvodů a především z důvodu našich investic do trhu (nový koncept prodejen, rebranding, silná marketingová podpora), jsme v roce 2017 realizovali čistou ztrátu,\" uvedla tehdy společnost.
Druhý největší německý drogistický řetězec Rossmann působí na tuzemském trhu od roku 1994, kdy v Českých Budějovicích otevřel první prodejnu. V současnosti má 134 prodejen a má více než 800 zaměstnanců.
Firma působí včetně Německa v sedmi evropských zemích se sítí téměř 4000 prodejen a zaměstnává na 56.000 pracovníků. Její zahraniční tržby loni stouply dokonce o 7,7 procenta na 2,8 miliardy eur.
Konkurenční dm drogerie markt ve finančním roce 2017/2018 zvýšila v ČR tržby o 11 procent na 7,92 miliardy korun. Obrat řetězce pak v první polovině finančního roku 2018/2019 vzrostl o více než 11 procent na 5,2 miliardy korun. Počet prodejen se zvýšil o čtyři na 230. Firma zaměstnávala 2958 spolupracovníků, meziročně o 271 lidí více.
Pro kosmetiku čeští spotřebitelé podle údajů GfK nejčastěji míří do řetězců Rossmann, dm drogerie markt a Teta. Silnou pozici mají v kosmetice také přímí prodejci Avon a Oriflame a širokosortimentní prodejny jako Tesco, Kaufland, Lidl, Albert nebo Globus.