Získané peníze dráhy použijí ke splacení předchozí emise dluhopisů za 300 milionů eur z roku 2012, která je splatná letos v červenci. Za další část peněz dráhy koupí nové vozy. Dráhy chtějí v příštích pěti letech podle dřívějších informací investovat do vozidel zhruba 40 miliard korun. V posledních letech omladily vozový park, loni šly největší investice například do rekonstrukce pendolin či nasazení osobních vlaků do regionální dopravy na Plzeňsku.
\"Výsledná hodnota kupónu dluhopisů se sedmiletou splatností činí 1,5 procenta ročně, což je v aktuálních podmínkách očekávaného zvyšování úrokových sazeb vynikající výsledek a představuje každoroční úsporu na nákladech spojených s obsluhou dluhu,\" uvedl náměstek generálního ředitele ČD pro obchod a ekonomiku Radek Dvořák. Předchozí dluhopisy z roku 2012 měly úročení 4,125 procenta ročně. Předpokládané datum formálního ukončení transakce je 23. května
České dráhy představily dluhopisy v tomto týdnu zahraničním investorům. O emisi projevilo zájem více než 300 společností z Evropy a Asie. Silná poptávka byla především od investorů z Německa a Rakouska, dále z Británie, Česka a Švýcarska. Šlo především o správce aktiv, tzv. asset manažery, dále banky, pojišťovny a penzijní fondy.
České dráhy jsou národním dopravcem, na objednávku státu a krajů zajišťují základní dopravní obslužnost v ČR. Loni přepravily přes 179 milionů zákazníků. V loňském roce vykázaly čistý zisk téměř 1,2 miliardy korun, což bylo o 200 milionů více než v roce 2017. K výsledku přispěla především nákladní doprava se ziskem 663 milionů korun, osobní přeprava skončila ve ztrátě 230 milionů. Zisk za loňský rok vykázali i konkurenční dopravci RegioJet a Leo Express.
Skupina loni snížila své hrubé zadlužení o 3,5 miliardy korun na 31,4 miliardy korun. Letos budou dráhy splácet 300 milionů eur (cca 7,7 miliardy korun). Podnik je chce refinancovat právě vydáním nových dluhopisů.