Majitel pozemku Jiří Zevl podal žalobu proti rozhodnutí krajského úřadu, který zamítl jeho odvolání proti vyvlastnění kvůli stavbě dálnice. ŘSD mu již dříve nabídlo a poslalo platbu za vyvlastnění přes půl milionu korun. Na dnešní rozhodnutí soudu upozornila Česká televize.
\"Rozhodnutím krajského soudu byla potvrzena správnost a korektnost postupu jak Ředitelství silnic a dálnic, tak vyvlastňovacího úřadu i krajského úřadu. Pro nás to znamená, že jakmile obdržíme písemné vyhotovení rozsudku, tak okamžitě připravíme upravený harmonogram stavby tak, abychom zvládli dostavět i tuto část, na kterou jsme zatím s technikou nesměli vstoupit,\" řekl ČTK Rýdl.
ŘSD mohlo pozemek získat už v roce 2017, pochybilo ale, když za pozemek nezaplatilo včas. Úsek D3 Ševětín-Borek dlouhý 10,6 kilometru za 933,2 milionu Kč bez DPH má být hotový v březnu 2020. Staví ho firma Eurovia. Na úseku Ševětín-Borek, který se staví od března 2017, vyvlastnil stát asi deset pozemků.
Na jaře začalo ŘSD stavět obchvat Českých Budějovic, který bude součástí D3 a hotový má být v září 2022. Tvoří ho část Hodějovice-Třebonín dlouhá 12,5 kilometru, kde jsou náklady sedm miliard korun, a 7,2 kilometru dlouhý úsek Úsilné-Staré Hodějovice za 5,28 miliardy Kč.
Zatím poslední jihočeský úsek D3 Veselí nad Lužnicí-Bošilec dlouhý 5,1 kilometru otevřelo ŘSD v říjnu 2017. Na něj navazuje část Bošilec-Ševětín dlouhá 8,1 kilometru, která bude stát 1,2 miliardy a první řidiči by po ní měli jet v červnu 2019.
Jihočeská část dálnice D3 by měla být k hranicím s Rakouskem hotová do roku 2024, uvedlo ŘSD loni. Ve stejném roce by se měla začít stavět D3 ve středních Čechách. D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi, kde se napojí na rakouskou rychlostní silnici S10. Dálnice D3 by měla měřit 170 kilometrů, v provozu je asi 50 kilometrů.
V ČR je rozestavěno 140 kilometrů nových dálnic, 52 kilometrů oprav dálnice D1 a 63 kilometrů silnic první třídy.