Mall ve fiskále do března zvýšil obrat o 13 procent na 16,2 mld

28.05.2019 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 28. května (ČTK) - Internetový obchodník Mall Group ve fiskálním roce končícím letos v březnu zvýšil podle předběžných výsledků obrat o 13 procent na 16,2 miliardy korun. Více než 4,6 milionu zákazníků v sedmi zemích uskutečnilo přes sedm milionů objednávek, což je o 16 procent více než rok před tím. Růst umožnilo posílení infrastruktury v podobě Mall Boxů, vlastní doprava nebo navýšení kapacity distribučního centra v Jirnech u Prahy. Mall o tom dnes informoval ČTK.

\"Díky strategickým investicím do infrastruktury a neustálém vylepšování nabídky dokážeme lidem nabízet kvalitnější služby. A to se promítá do výsledků celé skupiny,\" uvedl spoluvlastník a výkonný ředitel Mall Group Jakub Havrlant.

I když jsou aktivity Mall Group vnímané především přes tuzemský Mall, skupina nabízí své služby v dalších šesti zemích střední a východní Evropy, takže zasahuje celkovou populaci 90 milionů obyvatel. Nejsilnější dynamiku má Chorvatsko s nárůstem 61,1 procenta a Slovinsko s 22 procenty.

Mall se loni zaměřil na navyšování počtu výdejních míst, kterých má v Česku aktuálně více než 300 a v rámci celé skupiny přes 700. Klíčovými projekty se stalo zavedení automatizovaných Mall Boxů, dostupných v non-stop režimu a rozšíření o výdejní místa sítě Uloženka.cz. Novinkou je vlastní doprava, která pod značkou Mall Comfort od listopadu loňského roku po Praze a Středočeském kraji doručila 5000 zásilek. Logistickou základnou je distribuční centrum v Jirnech u Prahy, ze kterého v loňském roce k zákazníkům odešlo více než 8,6 milionu kusů zboží.

Internetová nákupní galerie chce lidem nabízet skutečně komplexní služby. Proto vedle samotných nákupů v loňském roce spustila internetovou televizi Mall.tv, jejímž prostřednictvím svým zákazníkům nabízí také zábavu. Nová internetová televize oslovuje měsíčně přes desetinu online populace Česka a od svého říjnového startu si na ní zaregistrovalo účet více než 70.000 uživatelů. Průměrný čas, který divák stráví sledováním pořadů a seriálů na webu a v televizních nebo mobilních aplikacích, přitom dosahuje osm minut.

Dalším krokem, který rozšiřuje skupinový záběr, je spuštění vlastní finanční služby. Mall Pay se stala nejnovější entitou skupiny, do které kapitálově vstoupila ČSOB. Obě společnosti teď pracují na rozšíření této služby do dalších obchodů. Plánují rovněž rozšíření o platební karty a v budoucnu i úvěry.

Mall Group vznikla na podzim 2016 a v průběhu následujících dvou let proběhlo zformování akcionářské struktury, sjednocení infrastruktury a došlo také ke změně účetního období z kalendářního na fiskální končící k 31. březnu. Strategií Mall Group je vytvořit kolem samotného nákupu celou platformu rozšiřujících služeb a funkcí, aby se stala synonymem pro e-commerce skupinu 21. století. Je spoluvlastněná skupinou PPF, Danielem Křetínským s Patrikem Tkáčem a investiční skupinou Rockaway, jejíž zakladatel Jakub Havrlant stojí i v čele Mall Group.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK