\"Pohyb ceny povinného ručení směrem vzhůru se pohybuje v průměru okolo deseti procent,\" řekla ČTK mluvčí UNIQA Eva Svobodová. Klienti beze škod budou mít podle ní cenu spíše s menším navýšením, ovšem zákazníci s jejich vyšší frekvencí v posledních letech naopak spíše v řádu desítek procent.
Allianz sazby upravovala zhruba o tři až šest procent. Hlavním důvodem bylo podle mluvčího Václava Bálka to, že přibližně o desetinu rostly mzdy v ekonomice, což se plně odráželo i do opravárenství, na kterém je pojišťovnictví do velké míry závislé. Ti, kteří často bourají, zdražení pocítí více a zkušení řidiči s velkým bonusem a malým nájezdem jej zase zřejmě ani nezaznamenají, podotkl.
\"Navýšení cen povinného ručení plánujeme i průběžně v tomto roce,\" uvedl mluvčí ČSOB Pojišťovny Petr Milata. Růst se bude týkat především klientů, kteří v minulosti již způsobili nějakou škodu. \"Určitě nepůjde o plošné navýšení, vše je pečlivě segmentováno podle mnoha parametrů řidiče a vozidla,\" dodal.
I letos podle mluvčí České pojišťovny Ivany Buriánkové platí, že změna cen povinného ručení je reakcí na současný stav, kdy je segment ve ztrátě a vše hovoří pro to, že tomu tak bude i nadále. Roste odškodnění za škody na zdraví, rostou ceny práce v servisech a ceny náhradních dílů. Stále dostupnější moderní technologie, jimiž jsou dnes už vybavena i nejlevnější auta, znamenají významně vyšší náklady i na ty základní opravy. Stagnující či dokonce klesající cena povinného je tak možná pouze za předpokladu dalšího prohlubování ztrát v tomto pojištění, poznamenala.
Povinné ručení poskytuje 13 pojišťoven. Většina z nich sazby takzvaně segmentuje, tedy stanovuje podle věku a místa bydliště řidiče, stáří vozidla, objemu a výkonu motoru, počtu ujetých kilometrů a dalších kritérií. V budoucnu půjde i o frekvenci a rozsah přestupků či vybavenost asistenčními systémy.