ČD Cargo nyní dokončuje práce související s vydáním dluhopisů. Délku splatnosti ani předpokládaný úrok připravovaných obligací podnik neuvedl, data uvede po vydání dluhopisů. \"Půjde o částku jedné miliardy korun a peníze budou použity na obnovu vozidlového parku v souladu se schválenou strategií. Obecně platí, že cizí zdroje ČD Cargo používá na pořízení dlouhodobého majetku,\" uvedl Bednárik.
Loni společnost vložila do modernizace a údržby nákladních vozů a lokomotiv téměř 2,5 miliardy korun, což je nejvíc za dobu existence firmy. Hlavní část investic mířila na pořízení lokomotiv Vectron, nyní se dopravce zaměřuje na modernizaci dieselových lokomotiv.
Mateřské České dráhy v polovině května vydaly sedmileté dluhopisy za půl miliardy eur, tedy téměř 13 miliard korun. Investoři budou platit úrok 1,5 procenta ročně. Podle společnosti jde o jedny z nejlevnějších dluhopisů, které kdy český emitent vydal. Získané peníze dráhy použijí ke splacení předchozí emise dluhopisů za 300 milionů eur z roku 2012, která je splatná letos v červenci. Za část peněz dráhy koupí nové vozy.
Společnost ČD Cargo, která je největší dceřinou společností Českých drah, loni vykázala čistý zisk 663 milionů korun. Tržby nákladního přepravce se zvýšily o 636 milionů na 11,8 miliardy korun. Celkově loni firma přepravila 68,4 milionu tun zboží, meziročně o 2,3 milionu tun více. S výjimkou černého uhlí a koksu rostly přepravy u všech komodit.