\"Výrazný nárůst tržeb zajistily zejména trolejbusy a lokomotivy a příměstské jednotky, výrazný pokles byl naopak u tržeb za tramvaje, elektrickou výzbroj, trakční motory a metro,\" uvedla firma ve výroční zprávě. Firma loni vyvezla 53 procent produkce do Finska, Lotyšska, Německa, Ruska, Slovenska, Turecka, Itálie, Polska, Čína a USA. Export meziročně klesl o 13 procent.
Počet vyrobených trolejbusů a elektrobusů se meziročně téměř zdvojnásobil, sumu ale podnik neuvedl. Skupina je dodala například do Budapešti, Vilniusu, Žiliny, rumunského Galati, bulharského Plevenu, ale také například do Ostravy, Plzně a Českých Budějovic,\" uvedl předseda představenstva Petr Brzezina.
Skupina loni dokončila dodávku unikátních bateriových tramvají do tureckého Eskişehiru, pokračovala ve výrobě tramvají ForCity pro Prahu, dále pro Saskou Kamenici (Chemnitz) a Helsinky a vlakových souprav včetně lokomotiv pro německé dráhy Deutsche Bahn. Firma také dodala soupravy metra do Petrohradu a předala Českým drahám devět jednotek RegioPanter.
Škodovka podle Brzeziny loni uzavřela několik velkých kontraktů. Jde hlavně o 80 tramvají pro aglomeraci Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg. Součástí je opce na dalších 34 vozidel, celková hodnota kontraktu včetně opcí činí téměř deset miliard korun.
Skupina loni dále dohodla dodávky tramvají do Finska, Ostravy a Plzně, elektrických jednotek pro slovenské státní železnice a v konsorciu se Siemensem pak vyrobí osobní vozy pro ČD.
Skupina Škoda Transportation, která dala loni do podpory výzkumu a vývoje 1,115 miliardy korun (meziročně o 15 procent více), se loni stala stoprocentním vlastníkem jediného skandinávského výrobce kolejových vozidel - finské společnosti Transtech Oy. Škodovka ho podle výroční zprávy během tří let restrukturalizovala a stabilizovala, získala nové zakázky a zvýšila počet zaměstnanců.
Škodu Transportation ovládla stoprocentně loni v dubnu skupina PPF. Letos v únoru od ní desetiprocentní podíl odkoupil jeden z původních akcionářů Škodovky Michal Korecký, člen dozorčí rady.