Podle Svobody tím organizace vyřešila nejkomplikovanější a nejspíš i nejdražší úsek celého projektu. \"Tunely navržené v tzv. jižní variantě jsou vedeny geologicky stabilním prostředím, neohrožují zdroje podzemní vody a sestupují hluboko pod úroveň terénu,\" uvedl. Stavba bude podle něj hluboká až 80 metrů.
Původně SŽDC zvažovala, že tunely povede pod ulicemi Václavkova nebo Cukrovarnická.
Šéf správy železnic také podotkl, že ražení tunelů nijak nenaruší statiku okolních zástavby. Organizace plánuje využít razicích štítů. \"Stejná technologie byla využita při prodlužování metra linky A do Motola, a přestože štíty přímo podcházely sídliště, nikdo to prakticky nezaregistroval,\" dodal Svoboda.
V rámci modernizace trati Praha-Kladno, která zahrnuje připojení Letiště Václava Havla v Praze zůstává zatím jedinou rozestavěnou částí rekonstrukce Negrelliho viaduktu. Ten bude hotový v červnu příštího roku. SŽDC v současnosti vyřizuje územní řízení k úsekům mezi pražskými částmi Bubny a Výstaviště, dále Praha-Ruzyně - Kladno a mezi Kldnem a Ostrovcem. Nedávno organizace zahájila řízení i na úseku mezi Výstavištěm a Veleslavínem.
Organizace také pokročila v tendru na architektonickou podobu železniční stanice v pražském Veleslavíně. Do druhého kola postoupilo pět návrhů. Vítězný návrh bude podle podniku vodítkem pro další budované a modernizované stanice.
Úprava jednokolejné a neelektrizované trati do Kladna s odbočkou na pražské letiště by podle odhadu SŽDC měla vyjít na zhruba 31 miliard korun. Nové spojení má být elektrizované, vedené po dvou kolejích a mělo by umožnit interval vlaků jedoucích na letiště i do Kladna v desetiminutových intervalech.
sip mal