Silnice, která bude čtyřproudá, se začala stavět od křižovatky Plaské ulice v polích směrem k Boleváku. Řidiči směřující z největšího sídliště Lochotín po ní budou moci jezdit na Prahu, ale také na jih Plzeňska.
Vozovka o délce 1,4 km povede podél tratě na Žatec a zástavby u Boleveckého rybníka, a v poli pod kopcem Mikulka, kde naváže na provizorní dvouproudou propojovací silnici, kterou postaví město. Ta se napojí na nový most přes Berounku, tedy na krajskou silnici druhé třídy II/231. Nové silnice se vyhnou takzvané myší díře a díky posunu do pole přestanou tisíce aut jezdit u domků a bytovek.
Vznikne také okružní křižovatka ulic Na Roudné-Jateční, která bude kvůli blízkému železničnímu i silničnímu mostu nejsložitějším objektem. Spolu s propojujícími komunikacemi ji přetne 45metrový most na trati Plzeň - Žatec. Stavbaři ještě upraví kruhovou křižovatku Na Roudné-U Velkého rybníka, zastávky a stezky pro pěší a cyklisty. ŘSD na stavbu vydá 397 milionů Kč, 146 milionů vydá město Plzeň a 54 milionů korun Správa a údržba silnic Plzeňského kraje.
Investor předal staveniště firmám Eurovia, Berger Bohemia a Swietelsky už v polovině března. Zájem o zakázku mělo sedm zhotovitelů a konsorcií. Stavbě, při níž bude odtěžen velký skalní masiv pod Mikulkou, předcházel plošný archeologický a pyrotechnický průzkum, protože Bolevák byl za války orientačním bodem náletů bombardérů.
ŘSD dále zpracovává dokumentaci pro územní rozhodnutí na navazující úseky silnice I/20 Na Roudné-Jateční, která se napojí na budovanou silnici pod kopcem Mikulka, a dále na nejdelší úsek Jasmínová-Jateční. Obě stavby mají začít v letech 2024 a 2025.