Důvodem rekonstrukce je zejména špatný technický stav mostů, potřeba zlepšit obslužnost lokality veřejnou dopravou a vytvoření městské třídy spojující centrum s největším sídlištěm Severní Předměstí, což teď odděluje Rondel,\" řekl ČTK náměstek primátora Pavel Šindelář (ODS).
\"Umožní to zástavbu po po obou stranách Karlovarské třídy. Dnes je to území nikoho,\" uvedl Šindelář. Pod Rondelem vede intezivně využívaná státní silnice na Karlovy Vary a Most.
Město nechá vypracovat technicko-ekonomickou studii stavby. \"Byl bych rád, abychom na konci roku 2019 měli tak nějak jasno, kolik to bude stát a jaká budou dopravní opatření během stavby,\" uvedl Šindelář. Poté se bude město domlouvat s ŘSD, kolik kdo zaplatí za dokumentaci pro územní i stavební řízení. \"Do dvou až 2,5 roku bychom mohli být projekčně připravení,\" řekl. S úpravami se začne po dokončení západní a severovýchodní části městského okruhu, který lokalitě výrazně dopravně odlehčí, tedy nejdříve v roce 2023. Studii Rondel představí radnice občanům 26. června od 17:00.
ŘSD zaplatí za stavbu podle ředitele oblasti Zdeňka Kuťáka až 200 milionů, což by stály opravy mostů a silnice pod Rondelem. \"Čekají nás další jednání, zda by to nemohlo být více,\" uvedl Šindelář. Kuťák nevyloučil, že o vyšší sumě bude možné jednat. \"Je to mimořádně důležitá a strategická investice,\" uvedl.
Nevyhovující mosty by bylo podle něj nutné buď znovu postavit nebo vyřešit jinak. V zářezu pod Rondelem, kde dnes vede jediná silnice I. třídy na západě Čech v záplavové zóně, chybí tramvajová zastávka, přechody pro chodce a plochy pro pohyb pěších a cyklistů i předzahrádky. \"Cílem je městská třída s alejemi stromů,\" řekl náměstek primátora Michal Vozobule (TOP 09). Podle zastupitele Petra Náhlíka (KDU-ČSL) na Rondelu vznikne i menší přestupní uzel pro autobusy ze severního Plzeňska. Šindelář dodal, že se zlepší dopravní obslužnost části Roudná, obchodního centra a v budoucnu bude možné uvažovat i o uzavření Roosveltova mostu pro auta.
Zastupitelé vybrali ze sedmi variant úrovňovou komunikací se třemi pruhy v obou směrech včetně MHD. Tramvajová trať půjde středem, cyklostezky a chodníky budou od silnice i mezi sebou odděleny alejemi, dopravu budou řídit tři semafory. Podle architekta města Jaroslava Hollera tam vznikne obytná čtvrť s náměstím a zelení. Celou dobu stavby, která by měla trvat dvě až tři stavební sezony v letech 2023 až 2026, bude zachován provoz MHD.