ŘSD pro úsek Třebonín - Kaplice zpracovává dokumentaci pro stavební povolení. Stavební řízení chce zahájit koncem letošního roku, když dokončí všechny výkupy. Ještě neskončil proces posuzování vlivů na životní prostředí EIA. \"Chtěli bychom zahájit výstavbu na jaře 2021. Předpoklad nákladů je 2,5 miliardy korun bez DPH. Lze očekávat, že náklady vzhledem k enormnímu meziročnímu růstu nákladů budou spíš vyšší,\" řekl Kováčik.
ŘSD loni uvedlo, že jihočeská část dálnice D3 by měla být k hranicím s Rakouskem hotová do roku 2024 a ve stejném roce by se měla začít stavět D3 ve středních Čechách. Ředitel odboru strategie ministerstva dopravy Luděk Sosna na dotaz ČTK řekl, že co se týče části D3 k hranicím, je rok 2024 trochu ohrožen. \"Klíčové bude posouzení EIA z rakouské strany. U středočeské části pořád ještě existuje naděje, že v roce 2024 můžou být zahájeny některé stavby středočeské části D3,\" řekl Sosna.
ŘSD zprovozní 24. června část dálnice D3 Bošilec-Ševětín. Úsek je dlouhý 8,1 kilometru, náklady byly 1,2 miliardy korun. Na jaře začalo ŘSD stavět obchvat Českých Budějovic, který bude součástí D3 a hotový má být v září 2022. Tvoří ho část Hodějovice-Třebonín dlouhá 12,5 kilometru, kde jsou náklady sedm miliard korun, a 7,2 kilometru dlouhý úsek Úsilné-Staré Hodějovice za 5,28 miliardy Kč.
D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi, kde se napojí na rakouskou rychlostní silnici S10. Dálnice D3 by měla měřit 170 kilometrů, v provozu je asi 50 kilometrů.
V ČR je rozestavěno 140 kilometrů nových dálnic, 52 kilometrů oprav dálnice D1 a 63 kilometrů silnic první třídy.