Radní dnes zároveň rozhodli o vyloučení dvou uchazečů soutěže z celkem šesti oblastí. \"O vyloučení jsme rozhodli z důvodu nedodržení podmínek zadávací dokumentace. Nabídky pro všechny zbylé oblasti posoudíme po jejich doplnění, k čemuž jsme uchazeče vyzvali,\" uvedl první náměstek hejtmana pro dopravu Martin Červíček (ODS). Původně do tendru podalo nabídky devět subjektů.
ÚOHS zahájil správní řízení na návrh společnosti Autobusová doprava Podbořany, která napadla zadávací podmínky zakázky. Námitku proti nim nejprve podala Královéhradeckému kraji, který ji na konci května zamítl. Firma se pak obrátila na ÚOHS.
\"Do 20. června Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže své vyjádření k návrhu a kompletní dokumentaci o zadávacím řízení veřejné zakázky. V souvislosti s tímto platí, že nesmíme uzavřít s vybranými dodavateli smlouvu ve lhůtě 60 dnů ode dne zahájení řízení,\" uvedl Červíček.
ÚOHS může zadávací řízení zrušit nebo návrh firmy zamítnout a správní řízení zastavit. Kraj a firma by pak mohly podat rozklad k předsedovi ÚOHS. V dubnu ÚOHS takto zrušil tendr Zlínského kraje na autobusové dopravce. Výsledky zakázky tam napadla dopravní společnost BusLine LK, která se tendru neúčastnila.
Královéhradecký kraj tendr na dopravce pro zajištění dotované linkové dopravy vypsal loni na konci října, nabídky firmy podaly v polovině května. Zakázka je rozdělena na osm oblastí. Soutěží se o dopravu na Broumovsku, Náchodsku, Novoměstsku, Rychnovsku, Trutnovsku, Královédvorsku, Hradecku a Jičínsku. Zajištění dopravy má přesah i na území sousedních krajů.
Kraj předpokládá, že po vyhodnocení tendru budou mít vítězné firmy na přípravu zahájení dopravy zhruba rok. Vlastní plnění zakázky by mělo začít od změny jízdních řádů v září 2020. Referenční rozsah výkonu dopravy kraj stanovil na 18,4 milionu autobusových kilometrů ročně. Zakázka počítá s nasazením 248 autobusů.