Do budoucna společnost očekává snížení zisku i exportu. \"V roce 2020 předpokládáme, že bude trh ovlivněn zvýšením spotřebitelských cen, které reflektují zvýšení vstupních nákladů. Ohledně očekávaného snížení exportu počítáme s tím, že uvolněné kapacity využijeme k podpoře lokálního byznysu, kde jsme v loňském roce pracovali na maximum našich výrobních kapacit,\" sdělil ČTK generální ředitel firmy Pavel Šercl.
Letos chce firma investovat například do nové značky Nutline, měla by nabídnout ořechy v jednodruhových baleních i mixech.
Firma chce posilovat v Chorvatsku, Bosně a Hercegovině, Kosovu a Černé hoře. \"Na trhu bývalé Jugoslávie, včetně Chorvatska, jsem už měl šanci v minulosti působit a moc se na to těším. Začlenění Chorvatska a dalších trhů bývalé Jugoslávie do regionu střední a východní Evropy dává z pohledu spotřebitelů a zákazníků smysl a je to velká příležitost k růstu našeho byznysu,\" dodal Šercl. Na přelomu letošního roku chce společnost začít s výrobou, která bude určená na export právě do Chorvatska.
Firma působí v ČR od roku 1993, výroba brambůrek začala v tehdejším Československu v roce 1982 pod zemědělským družstvem, tehdy se chipsy Bohemia poprvé objevily na agrosalonu Země živitelka. Intersnack prodává brambůrky, snacky, křupky, slané pečivo a oříšky pod značkami Bohemia, Canto, Pom-Bär a Chio. Má továrny v Choustníku a Hradci Králové. Loni zaměstnávala podle výročního dokumentu 343 lidí, meziročně o 15 více.
Společnost již loni avizovala, že bude letos zdražovat v průměru o sedm procent napříč portfoliem kvůli rostoucí ceně brambor a osobních nákladů. Firma odebírá 80 procent brambor z ČR, zbytek pak z Maďarska či Německa.
Konkurenční firma PepsiCo, vyrábějící chipsy pod značkou Lay´s, ČTK sdělila, že loni posilovala svou pozici na českém trhu. \"V loňském březnu až květnu jsme v tržbách dosáhli se značkou Lay’s vedoucí pozice. To se podařilo na českém trhu historicky poprvé,\" řekla ČTK manažerka značky Petra Hrabíčková. Firma loni mimo jiné začala prodávat chipsy Lay´s Oven Baked s paprikovou příchutí.
Trojka na českém trhu Petr Hobža Snack, která vyrábí Strážnické brambůrky, chce letos a v následujících dvou letech investovat do výroby zhruba 140 milionů korun, uvedl v tomto týdnu server E15. Firma chce také posílit export do Polska, Maďarska a na Slovensko, kam vyváží 15 procent své produkce.