Roční známka v současnosti stojí 1500 korun, měsíční 440 korun a desetidenní 310 korun. V Česku je nyní kolem 1281 kilometrů dálnic, bez poplatku jich je kolem 200 kilometrů.
Letos roste především zájem o roční kupony, kterých se do konce května prodalo 2,5 milionu, což je meziročně o 125.000 více. Celkově letos řidiči koupili 3,85 milionu vinět. Ve zbývajících měsících budou růst prodeje zejména krátkodobých známek, o roční kupony v průběhu roku zájem postupně klesá. V rámci loňské emise stát prodal celkem 6,8 milionu vinět.
Výše poplatku za dálniční známky se zatím nejspíš měnit nebude. Ministr dopravy Vladimír Kremlík minulý týden uvedl, že poplatky zůstanou stejné minimálně do doby, dokud nebude dokončena modernizace dálnice D1. Opravy by měly být hotové do konce roku 2021.
Zvýšit by se ovšem mohly cenové limity vinět. Podle návrhu novely zákona by maximální cena za známky mohla být 2000 korun, měsíční 600 korun a desetidenní 400 korun. Jde o zákonné limity, které umožňují do budoucna měnit ceny.
Stát v budoucnu plánuje nahradit papírové kupony elektronickými. Fungování elektronických známek by mělo být spuštěno od roku 2021 a státu by mělo ušetřit přes 100 milionů ročně.
Za dálnice se v Česku prostřednictvím časových kuponů platí od roku 1995, elektronické mýtné pro kamiony bylo spuštěno v roce 2007. Současných 1500 korun za rok platí motoristé od roku 2012.
Příjmy z prodeje dálničních známek: Rok Výnosy (v miliardách korun) 2014 4,1 2015 4,38 2016 4,7 2017 5,0 2018 5,16 2019 (do května) 4,25