\"Seznam.cz má za sebou mimořádně úspěšný rok. Soustředili jsme se během něj na masivní investice do reklamních systémů i technologických platforem pro distribuci obsahu třetích stran. I tak se nám podařilo udržet profitabilitu na téměř 36 procent a s tím jsme velmi spokojeni,\" uvedl výkonný ředitel Seznamu Pavel Zima.
Společnost postavená čistě na domácím kapitálu podle Zimy daní své příjmy výlučně v České republice, má minimální vazbu na veřejné rozpočty a dotační programy, a přesto dokáže úspěšně konkurovat globálním digitálním obrům.
Na reklamních systémech realizovala firma v roce 2018 přes dvacet projektů, díky čemuž se jí v obsahové síti Sklik podařilo meziročně navýšit zisk o 25 procent, v RTB dokonce o 45 procent. O desítky procent se meziročně zvýšily i příjmy z inzerce v rámci distribuce obsahu třetích stran na domovské stránce. Seznam.cz oproti roku 2017 rostl i v segmentu mobilní reklamy, a to zejména díky novým premium square formátům.
Trendy nastavené v reklamě v roce 2018 budou pak podle Zimy pokračovat i letos. Bude se prodávat stále více programaticky a ukazuje se, že na vzestupu je i nativní reklama.
V roce 2018 spustil Seznam.cz vlastní celoplošnou terestricky vysílanou televizní stanici a vstoupil nákupem rádií Expres FM a Classic Praha i na rozhlasový trh. \"V letošním roce budeme pokračovat ve vývoji produktů s vysokou přidanou hodnotou pro české uživatele i lokální inzerenty s velkým důrazem na domovskou stránku, Vyhledávání, Email a Mapy. Budeme nadále rozvíjet obsahová partnerství, stejně tak budeme pokračovat v produkci a dalším rozvoji vlastního, kvalitního a nezávislého obsahu,\" dodal Zima.
Majitelem Seznamu je jeho zakladatel Ivo Lukačovič. Ten nedávno opustil pozici předsedy představenstva společnosti a věnuje se svým globálním projektům, zejména aplikaci pro předpověď počasí Windy.com. Weby Seznamu měsíčně navštíví kolem osmi milionů lidí.
jsa mal