ŘSD zahájilo na okraji Plzně stavbu důležité silnice na Most

27.06.2019 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Třemošná (Plzeňsko) 27. června (ČTK) - Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo dnes stavbu důležité komunikace na okraji Plzně téměř za 262 milionů korun s DPH. Včetně výkupů pozemků a dalších přípravných prací přijde na 340 milionů Kč. Jde o 1,65 kilometru dlouhou silnici Třemošenský rybník - Orlík na frekventovaném tranzitním tahu I/27 na Most a Teplice. Řidičům by měla být zprovozněna 15. října 2020, řekl dnes v Plzni ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO).

Stavba, na niž dá EU 65 procent celkových nákladů, rozšíří současný dvoupruhový úsek silnice mezi čtyřpruhovou městskou komunikací na konci Plzně a novým obchvatem obce Třemošná, řekl ředitel plzeňské oblasti ŘSD Zdeněk Kuťák. Podle generálního ředitele ŘSD Pavola Kováčika bylo v problematickém místě hodně nehod. \"Směrovým oddělením provozu se odstraní jedno z největších rizik - střet protijedoucích vozidel,\" uvedl.

Plzeň zaplatí 130 metrů dlouhou betonovou lávku za 25 milionů Kč, která překlene novou silnici i současnou železnici. Podle primátora Martina Baxy (ODS) povede od hospody u Kamenného rybníka k arboretu Sofronka a Seneckému rybníku, kde dosud pěší i cyklisté přecházejí a přejíždějí frekventovanou silnici a následně trať, kde není vyznačený přejezd. Podle náměstka primátora Michala Vozobuleho (TOP 09) začne stavba lávky v příštích dnech, zprůjezdněna má být do roka. Cyklisté a pěší mohou po překonání lávky po stezkách zamířit na Třemošnou nebo na druhé straně silnice v opačném směru do centra Plzně. Město zaplatí také osvětlení podél cesty od železniční zastávky Plzeň-Bolevec směrem k lávce. Železniční přejezd bude zrušen.

Silnice Group Praha a slovenský Váhostav už začaly stavět na průseku lesa dva nové pruhy, tedy levou část silnice ve směru od Plzně. Po jejím dokončení tam převedou dopravu a odbagrují dvouproudou silnici, kterou rozšíří a upraví tak, aby byla bezpečnější. \"Není to tedy tak, že se využije stávající dvoupruh a k němu se přistaví dvoupruh nový,\" uvedl náměstek ŘSD Plzeň Miroslav Blabol.

\"Nová silnice se bude stavět za plného obousměrného silničního provozu,\" uvedl Petr Živnůstka ze Silnic Group. Stavba bude rozdělena do pěti etap, jejichž součástí budou jen částečná omezení jízdy v určitých úsecích.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK