\"Projekt počítá i se snížením hlučnosti areálu a řadou řešení šetrných k životnímu prostředí, například využitím dešťové vody při mytí vozidel, zelenými střechami a dalšími. Přispějeme k co nejpříjemnějšímu životu v okolní zástavbě,\" uvedl generální ředitel PMDP Michal Kraus.
Na zajištění financí pro nutnou rekonstrukci pracovala firma téměř dva roky. \"EIB pro nás byla od začátku nejlepší možná varianta. Podle řady aspektů je nejvýhodnější. S částí úvěru počítáme také na obnovu vozového parku ekologických trakcí,\" řekla vedoucí controllingu PMDP Lucie Smolíková. Firma tak může koupit až 68 nových tramvají a trolejbusů.
Čerpání úvěru bude v maximálně sedmi tranších (splátkách) od poloviny roku 2020 do konce roku 2023 podle skutečných potřeb firmy. \"Výše finálně zapůjčené částky a doba splácení se bude odvíjet od budoucích finančních možností. Pokud získáme na projekt dotaci, čerpání úvěru bude menší,\" řekl ekonomický ředitel PMDP Miroslav Kočica.
Podnik loni v listopadu uvedl, že rekonstrukce bude stát přes miliardu. Předpokládal, že až 400 milionů Kč by mohl získat jako dotaci z operačního programu Doprava.
\"Chceme-li do veřejné dopravy přilákat více osob, musíme ji učinit pohodlnou a spolehlivou,\" řekl při podpisu viceprezident EIB Vazil Hudák. EIB podle něj spoluprací s PMDP pomůže ke zvýšení kvality a bezpečnosti služeb a tím i k celkové atraktivitě MHD. Podle Kočici jsou úroky EIB výrazně nižší než běžně nabízené sazby bank.
Plzeň už dříve od EIB čerpala úvěry na řadu projektů na modernizaci a rozšíření městské infrastruktury. Uzavření spolupráce se subjektem mimo státní správu je u EIB unikátní, řekl Vávro.