Most, který se na 144. kilometru D1 klene přes údolí řeky Oslavy, je nejvyšším mostem na dálnici. Je dlouhý 425 metrů, vysoký 77,5 metru a široký 29,5 metru. Jde vlastně o dva souběžné ocelové mosty, jeden pro každý směr dálnice. Dělníci most rozšíří o 75 centimetrů v každém směru a zesílí hlavní nosnou konstrukci.
Po většinu doby bude místo průjezdné dvěma jízdními pruhy v obou směrech. Při svářečských prací bude ale jeden z mostů pro dopravu uzavřen a projíždět bude možné jen po druhém v režimu dva jízdní pruhy v jednom směru a jeden pruh v druhém. \"Projíždějící doprava vnáší do ocelové konstrukce vibrace a kvalitní sváření je v takovýchto podmínkách vyloučeno,\" uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký.
ŘSD má rekonstrukci D1 hotovou ze tří čtvrtin. Nyní stavbaři pracují kromě jiného mezi exity 141 a 146 u Velkého Meziříčí.