\"Silnice propojila Tachov s dálnicí a vlastně i Přimdu od Rozvadova,\" uvedl. Dnes dokončený úsek vede od kraje Úšavy přes obec a končí u sjezdu na dálnici u Mlýnce. Jde o jednu z největších letošních staveb SÚS. Nová vozovka by měla podle dodavatelské firmy Eurovia vydržet desítky let.
\"Prostřední úsek byl nejnáročnější na přípravu, protože jsem rozšiřovali hráz rybníka, upravovali výtok a rozšiřovali celou silnici mezi lesy ze 4,5 na 6,5 metru,\" uvedl Popule.
Silnici využívají jako přivaděč na dálnici tisíce automobilů denně včetně kamionů směřujících z Mariánskolázeňska na D5 do Prahy a Německa.
\"Za posledních pět let vzrostla doprava o 30 procent a pořád se zvyšuje. Při posledním sčítání tu projíždělo okolo 10.000 aut za 24 hodin,\" uvedl Popule. Nárůst nákladní dopravy je kvůli rozvoji průmyslových zón podél dálnice trojnásobný. \"Na tomto úseku to bylo hodně úzké a nebezpečné. Dva kamiony se tam těžko vešly,\" uvedla Jitka Valíčková (Za obec krásnější), starostka Starého Sedliště, pod nějž patří Úšava. Kamiony podle ní často nejezdí na průmyslovou zónu Nová Hospoda u Boru, ale přes vesnice, aby platily menší mýtné a pak se napojují u Mlýnců, což je část Přimdy.
\"Znám to tady z minula. Co do zrychlení a bezpečnosti je to ohromný pokrok,\" uvedl hejtman Josef Bernard (ČSSD). Podle náměstka hejtmana Pavla Čížka (STAN) byla přístupnost příhraničního regionu v minulých letech hrozná. \"Na okrese Tachov se ale stavy silnic zásadně změnily a je to teď skoro nejlepší ze všech (sedmi) okresů,\" uvedl. SÚS velmi dobře vybrala hlavní tahy, které se prioritně opravily.
První krajní úsek z roku 2014 má délku 4,2 km a začíná od křižovatky se silnicí II/199 před Tachovem, vede přes Pernolec a končí na začátku Úšavy. Další krajní část, postavená ve stejném roce, vede od D5 a končí před křižovatkou se silnicí II/605 v Přimdě.