CNBC:Británie vyšetřuje Facebook a Google kvůli digitální reklamě

04.07.2019 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Londýn 4. července (ČTK) - Britský antimonopolní úřad CMA vyšetřuje americké internetové společností Facebook a Google kvůli jejich dominantnímu postavení na trhu s digitální reklamou. Informovala o tom dnes televize CNBC na svých internetových stránkách.

Úřad podle CNBC uvedl, že zkoumá, zda internetové platformy nepoškozují spotřebitele a konkurenci na britském trhu s digitální reklamou. Poukázal jmenovitě na firmy Google a Facebook, které podle odhadů mají na příjmech z digitální reklamy v Británii podíl 61 procent.

Úřad prověřuje obavy, že spotřebitelé nemají na internetových platformách dostatečnou kontrolu nad svými osobními údaji. Zkoumá rovněž, jakým způsobem jsou tyto údaje využívány k získávání finančních prostředků. Zajímá ho také, zda dominantní postavení Facebooku a Googlu v digitální reklamě neomezuje hospodářskou soutěž.

\"Ačkoliv tyto platformy často poskytují uživatelům služby zdarma, větší konkurence na trhu by mohla vést k tomu, že spotřebitelé by za své údaje dostávali zaplaceno, nebo k zajištění větší kontroly spotřebitelů nad tím, jak jsou jejich údaje používány,\" cituje CNBC z prohlášení úřadu. Výsledky vyšetřování budou podle úřadu zveřejněny nejdříve začátkem července příštího roku.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK