\"Pokud budou výběry mýta pokračovat ve stejném tempu, překonáme na konci roku hranici 11 miliard předepsaného mýta,\" uvedl generální ředitel Kapsche Karel Feix.
Za pololetí tak mýtný systém vybral od kamionů každý den v průměru 30,7 milionu korun, každou hodinu 1,3 milionu a každou minutu pak 21.302 korun.
Růst příjmů z mýta ovšem začal v průběhu roku mírně zpomalovat. Zatímco v prvních měsících bylo meziroční zvýšení více než čtyřprocentní, v květnu už se růst i přes nejsilnější výnosy zpomalil o polovinu a v červnu dokonce výběr poplatků meziročně poklesl o 3,5 procenta.
Nadále se na tuzemských dálnicích zvyšuje podíl ekologických vozidel, které patří do skupiny Euro VI. Aktuálně tvoří 66 procent. Provozní nákladovost systému se podle společnosti zatím letos vyšplhala na 14,3 procenta.
V roce 2018 zaplatily kamiony v Česku na mýtu rekordních 10,8 miliardy korun, což bylo meziročně o téměř čtyři procenta více. Naposledy mýto meziročně pokleslo mezi lety 2012 a 2013.
Dosavadní smlouva na provoz mýtného systému se společností Kapsch vyprší na konci letošního roku. Ministerstvo dopravy jako nového provozovatele od roku 2020 vybralo konsorcium CzechToll/SkyToll, které zvítězilo s nabídkou 10,75 miliardy Kč za deset let provozu systému. Tendr musí opětovně prozkoumat Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, nařídil mu to soud, který vyhověl stížnosti Kapsche.
Výběr mýta od roku 2007: Rok Mýtné (Kč) Meziročně (v procentech) 2007 5.565,277.630 - 2008 6.144,152.102 + 10,40 2009 5.543,272.476 - 9,78 2010 6.574,441.233 + 18,60 2011 8.126,016.899 + 23,60 2012 8.680,051.033 + 6,82 2013 8.554,998.250 - 1,44 2014 8.714,961.827 + 1,87 2015 9.732,139.723 + 11,67 2016 9.887,562.228 + 1,6 2017 10.403,664.396 + 5,22 2018 10.816,955.337 + 3,97 2019 (za pololetí) 5.552,466.829 + 2,59