Zpráva přichází v době, kdy velké reklamní společnosti vidí odchod svých klientů na internetové platformy, jako Google a Facebook, upozornila agentura Reuters. V letošním roce se mají výdaje za reklamu na internetu podílet na celkových výdajích 47 procenty, loni byl jejich podíl pouze 44 procent. Do roku 2021 se pak jejich podíl zvýší na 52 procent.
Tempo růstu výdajů za internetovou reklamu má dále zpomalovat. Loni se příjmy zvýšily o 17 procent, letos to má být již jen o 12 procent a do roku 2021 zpomalí na devět procent. Rok 2021 tak bude prvním od roku 2001, kdy výdaje za internetovou reklamu porostou o méně než deset procent, i když jejich podíl vůbec poprvé stoupne nad 50 procent, dodal šéf oddělení průzkumu firmy Zenith Jonathan Barnard.
Velké společnosti jsou stále vysoce závislé na reklamě v tradičních médiích. Lokální a místní podniky však utrácejí většinu svého rozpočtu na internetu. Velcí inzerenti věnují v průměru na internetovou reklamu méně než polovinu svého rozpočtu na reklamu.
V letošním roce k růstu výdajů za reklamu přispějí nejvíce Spojené státy, hlavně díky rapidnímu růstu internetové reklamy. Následovat budou Čína, Británie a Indie, upozornil server mediapost.com.
irl