V případě japonské firmy šlo o restrikce týkající se produktů označených jako Hello Kitty a dalších postaviček z portfolia společností Sanrio. Firma k omezování prodeje využívala opatření jako audity a neobnovování smluv.
\"Dnešní rozhodnutí potvrzuje, že obchodníkům, kteří prodávají licencované produkty, nelze bránit v prodeji výrobků v jiné zemi. Odporuje to antimonopolním pravidlům EU a pro spotřebitele to znamená menší výběr a potenciálně vyšší ceny,\" prohlásila komisařka pro hospodářskou soutěž Margrethe Vestagerová.
Prodávané licencované produkty jsou velmi rozmanité, jde například o hrnky, tašky, prostěradla, papírenské zboží nebo hračky, všechny na sobě mají jedno nebo více log a obrázků chráněných právy duševního vlastnictví. Poskytovatelé licencí obvykle udělují neexkluzivní licence ke zvýšení počtu produktů na trhu a jejich územního pokrytí.
Společnost Sanrio používala řadu přímých opatření omezujících prodej mimo dotyčné území ze strany nabyvatelů licence, jako jsou doložky výslovně zakazující takové prodeje, povinnost hlásit přeshraniční prodeje nebo omezení jazyků používaných na výrobcích. Firma Sanrio zavedla také řadu nepřímých restrikcí jako například audity, uvádí se v prohlášení EK.
Japonská společnost s vyšetřovateli spolupracovala, takže pokuta jí byla o 40 procent snížena. EK může udělit pokutu ve výši až deseti procent globálního ročního obratu firmy.