Měsíční propad prodeje však zpomaluje. V květnu byl prodej nižší o 16,4 procenta a v dubnu o 14,6 procenta. V loňském roce Čína kvůli zpomalujícímu ekonomickému růstu a obchodní válce se Spojenými státy zažila první roční pokles prodeje aut od 90. let.
Kromě zpomalujícího ekonomického růstu a obchodní války se na snížení zájmu o auta v poslední době také podepsalo rychlejší zavádění nových emisních pravidel v 15 městech a provinciích, které se na celkovém prodeji aut v Číně podílejí více než 60 procenty. Provincie přijaly emisní standardy nazývané China 6 dříve, než stanovila centrální vláda, což vyvolalo nejistotu mezi výrobci a zmátlo spotřebitele, uvádí CAAM.
Roste však prodej vozů označovaných jako nové energetické vozy (NEV), což jsou elektrické hybridní vozy, čistě elektrické vozy a vozy s vodíkovým pohonem. V červnu se prodej těchto vozů zvýšil o 80 procent na 152.000 a za celé první pololetí o téměř 50 procent na 617.000 aut. Za celý loňský rok prodej vozů NEV stoupl o téměř 62 procenta, zatímco širší trh klesl, napsala agentura Reuters.