Soud vyhověl Kapschi, nařídil ÚOHS znovu zkoumat mýtnou smlouvu

11.07.2019 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Brno 11. července (ČTK) - Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) se musí znovu zabývat smlouvou mezi ministerstvem dopravy a novým provozovatelem mýtného, konsorciem CzechToll a SkyToll. Krajský soud v Brně dnes vyhověl žalobě společnosti Kapsch, která je dosavadním provozovatelem elektronického mýtného. Kapsch se domáhá toho, aby ÚOHS zakázal plnění smlouvy.

Firma Kapsch tvrdí, že uzavření smlouvy bránilo dřívější předběžné opatření. Úřad původně dospěl k závěru, že není důvod zakázat plnění smlouvy. Prvostupňové rozhodnutí úřadu potvrdil také jeho předseda Petr Rafaj. Obojí ale nyní zrušil krajský soud.

\"Žalovaný (ÚOHS) by nyní měl ten návrh žalobce (Kapsch) vzít znovu a vycházet z toho, že smlouva byla uzavřena v rozporu s předběžným opatřením,\" řekl soudce David Raus.

Antimonopolní úřad, ministerstvo dopravy i konsorcium CzechToll a SkyToll dnes u soudu navrhovaly zamítnutí žaloby. Domnívaly se, že předběžné opatření v době podpisu smlouvy už neplatilo a že stát mohl volně uzavřít smlouvu s vítězem tendru.

Konsorcium CzechToll a SkyToll uspělo ve sledovaném mýtném tendru s nabídkou na desetiletý provoz za 10,75 miliardy korun. Na pozici správce mýta tak má na konci roku vystřídat společnost Kapsch.

Krajský soud už v květnu na základě jiné žaloby Kapsche uložil úřadu, aby znovu posoudil námitky firmy k novému tendru na mýtný systém. ÚOHS i ministerstvo dopravy proti rozhodnutí podaly kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu, o které zatím není rozhodnuto. Vyjádření antimonopolního úřadu a ministerstva dopravy ČTK zjišťuje.

Elektronické mýtné pro kamiony bylo spuštěno v roce 2007, systém funguje na více než 1400 kilometrech dálnic a vybraných částech silnic první třídy. Za deset let se na mýtném vybralo 77,5 miliardy korun. Náklady na provoz činily zhruba 1,5 miliardy korun ročně. Satelitní systém zaváděný vítězem nového tendru nahradí dosavadní mikrovlnnou technologii a rozšíří se na dalších 900 kilometrů silnic první třídy.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK