Volkswagen loni v listopadu představil nový pětiletý plán zaměřený na výrobu elektrických aut. Podle tohoto plánu se mají elektrická auta vyrábět v německých závodech v Emdemu, Hannoveru a Cvikově (Zwickau). Současně se kvůli tomu do roku 2023 přesune výroba vozů rodiny Passat do závodu české automobilky Škoda Auto v Kvasinách, kde se budou vyrábět spolu s modely Škoda Superb a Kodiaq. Z Kvasin by se pak výroba dalších modelů - Škoda Karoq a Seat Ateca - měla přesunout do nově plánovaného závodu.
Původně se mluvilo o tom, že by měl nový závod Volkswagenu stát ve východní Evropě. Média pak uváděla, že automobilka pro tento závod zvažuje Bulharsko nebo Turecko.
Škoda už nemá v České republice dostatečné kapacity a některé její vozy se vyrábějí v jiných továrnách koncernu. V roce 2014 vyrobila Škoda jeden milion aut, zatímco loni dodala celosvětově 1,25 milionu vozů. Tento počet by měl v příštích letech dál výrazně růst. Škoda těží hlavně z poptávky po nových modelech SUV.
Škoda provozuje tři výrobní závody v České republice a vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství. Na Ukrajině a v Kazachstánu vyrábí ve spolupráci s místními partnery.