\"Aero, jakožto třetí nejstarší letecký výrobce na světě se stoletou historií a širokým spektrem schopností, se nemůže soustředit pouze na jeden nový produkt, bude proto pokračovat i ve svých dalších dvou obchodních pilířích a vyhledávat nové příležitosti v oblasti MRO a aerostructures,\" uvedl prezident Aera Dieter John.
Zkratka MRO (Maintenance, Repair, Operations) zahrnuje poskytování služeb, jako jsou údržba, opravy, renovace a modernizace letounů. Aerostructures označuje dodávky komponentů leteckých celků pro velké letecké výrobce, jako jsou Airbus či Embraer. V případě dopravního letounu A220 letos Aero očekává zvyšování výroby, předpokládá se i další růst programu KC-390. Celkově loni tvořily dodávky zahraničním zákazníkům 90 procent tržeb.
Aby firma zvýšila svou produktivitu a konkurenceschopnost, musela začátkem roku propustit zhruba deset procent zaměstnanců. \"Na základě nového pětiletého finančního plánu, schváleného nedávno akcionářem, jsme nastolili plán transformace, abychom zajistili stabilní růst. První výsledky jsou velmi slibné, v posledních měsících se finanční situace Aera výrazně zlepšila. Naším cílem je připravit firmu na silný růst a získání pozice předního výrobce cvičných proudových letounů na mezinárodním trhu,\" dodal Dieter John.
Aero má podepsaný kontrakt na dodávku čtyř letounů ve verzi Light Attack do Senegalu. Významně pokročila také jednání se státním podnikem LOM Praha, který má zájem o čtyři pokročilé cvičné letouny. Certifikace L-39NG pokračuje podle plánu s cílem získat certifikaci pro pokročilý cvičný letoun v létě roku 2020.
Aero Vodochody patří investiční skupině Penta.