Vitaně loni stoupl zisk na 147 mil Kč a tržby na 2,26 mld Kč

17.07.2019 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 17. července (ČTK) - Výrobce instantních potravin Vitana loni zvýšil meziročně zisk o šest procent na 147 milionů korun. Tržby vzrostly na 2,26 miliardy korun, o rok dříve dosáhly 2,17 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy firmy zveřejněné v obchodním rejstříku. Na zprávu upozornil deník E15. Vlastníkem společnosti je norská skupina Orkla. Na konci loňského roku se Vitana spojila s potravinářskou firmou Hamé do společnosti Orkla Foods Česko a Slovensko.

\"Vitaně se dařilo ve všech hlavních kategoriích, to znamená v koření, bujónech, polévkách, pečicích ingrediencích a přílohovinách,\" komentoval výsledky ředitel marketingu společnosti Orkla Foods Česko a Slovensko Michal Panocha. Podle něj uspěly také novinky, loni jich společnost uvedla na trh 81, pro letošní rok je v plánu 79 nových výrobků. Náklady na výzkum a vývoj loni činily 10,5 milionu korun.

Firma ve třech provozovnách v Byšicích, Roudnici nad Labem a ve Varnsdorfu zaměstnává 575 lidí. Její portfolio zahrnuje zejména koření, polévky, instantní jídla, bujóny, omáčky, přílohy či potřeby na pečení.

Letos společnost slaví 100 let, její historie sahá do roku 1919, kdy byla v Praze založena firma Graf jako výrobna sladových výtažků. Firma, která rozšířila výrobu o polévkové kostky a jiné poživatiny, v roce 1925 koupila cukrovar v Byšicích, kam postupně přesunula výrobu. Po válce byla znárodněna a v roce 1950 přejmenována na Vitana Byšice. Norská společnost Orkla koupila Vitanu v roce 2013, o tři roky později pak Hamé.

Současní zaměstnanci ve Vitaně k výročí společnosti připravili exkurz do minulosti pro své budoucí kolegy. Do časosběrného kufříku vložili nejrůznější předměty, které mají spojitost s životem ve Vitaně v roce 2019. Zapečetěný kufřík je uložen v byšickém archivu a jeho otevření budou moct provést pokračovatelé vitanské ságy až 1. července 2119. ČTK to dnes za společnost sdělila Kateřina Chourová z agentury Havas PR.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK