Equifax je jednou ze tří úvěrových kanceláří v USA, která funguje podobně jako registr dlužníků. Věřitelé spoléhají na informace shromážděné úvěrovými kancelářemi, které jim pomáhají při schvalování půjček na bydlení, auta a poskytnutí kreditních karet. Někdy je využívají i zaměstnavatelé při rozhodování, koho přijmout.
Firma v září 2017 přiznala útok hackerů, při kterém byly ukradeny informace o více než 140 milionech lidí. Útočníci získali čísla sociálního zabezpečení, data narození, adresy a další citlivé údaje.
Největší urovnání za únik dat uzavírá mnohostranné vyšetřování firmy Equifax, kterého se zúčastnily FTA, úřad pro ochranu spotřebitelských financí CFPB a téměř všechna státní zastupitelství. Řeší i hrozící hromadné žaloby vůči firmě.
V rámci dohody o urovnání sporu firma zřídí restituční fond v objemu 300 milionů USD pro poškozené spotřebitele. Velikost fondu se v závislosti na jeho použití může zvýšit až na 425 milionů USD. Equifax také zaplatí 275 milionů USD v rámci dalších pokut, včetně odškodnění jednotlivým státům a CFPB.
Firmu Equifax, kterou po odhalení skandálu opustil její generální ředitel, tento případ obrátil naruby. Byly totiž zpochybněny její bezpečnostní postupy a také pomalá reakce při odhalení útoků. Politici také vyslovili pochybnosti, jak může soukromá společnost shromažďovat tolik osobních údajů, což spustilo snahy o posílení možností spotřebitelů chránit své informace a mít nad nimi kontrolu, uvedla agentura Reuters.