\"Celkové konsolidované tržby za prodej vlastních výrobků, služeb a zboží přesáhly bez spotřební daně 1,696 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 6,3 procenta. Konsolidovaný výsledek hospodaření dosažený za rok 2018 plně odpovídá podnikatelským záměrům a zajišťuje zdrojové krytí všech rozhodujících záměrů rozvoje skupiny,\" píše se ve výroční zprávě. V roce 2017 utržila skupina přibližně 1,6 miliardy korun, zhruba stejně jako v letech 2016 a 2015.
Bohemia Sekt loni prodal 29,5 milionu lahví sektů, šumivých nápojů a tichých vín, meziročně o tři procenta více. Prodej sektů a šumivých nápojů na českém trhu zvýšila firma o 12 procent na více než 18 milionů lahví. Letos plánuje podle výroční zprávy prodat necelých 30 milionů lahví sektů, tichých vín a ostatních nápojů a tržby 1,6 miliardy Kč.
Skupina si dlouhodobě drží na trhu šumivých vín podíl kolem 70 procent. Největší podíl na prodejích značky, 60 procent, má Bohemia Sekt demi sec, nejprodávanějším sekt v ČR, kterého firma prodala v loňském roce téměř 7,5 milionu lahví. \"Výrazný meziroční nárůst o téměř 20 procent zaznamenala loni také řada Bohemia Sekt Prestige, šumivá vína vyráběná tradiční metodou kvašením v lahvi,\" uvedl ředitel Ondřej Beránek. Trvale roste také spotřeba nealkoholického Bohemia Sektu.
Tichých vín značek Habánské sklepy, Víno Mikulov, Chateau Bzenec, Vinařství Pavlov a dalších prodala firma loni přes 10,5 milionu lahví, meziročně o téměř šest procent méně. Pokles byl podle ředitele způsoben ukončením výroby vín v nápojových kartonech a také nedostatkem tuzemských hroznů z předchozích dvou slabších sklizní.
Skupina loni podle zprávy investovala 187 milionů Kč, hlavně do výstavby nové lisovny v Mikulově, modernizace linky pro adjustaci sektů, stavebních rekonstrukcí, restrukturalizace vinic včetně modernizace vinohradnické techniky a do nákupu pozemků.