Svaz ale stále počítá se zvýšením odbytu aut označovaných jako nové energetické vozy (NEV), což jsou elektrické hybridní automobily, čistě elektrické vozy a vozy s vodíkovým pohonem. I tuto předpověď ale svaz zhoršil - zatímco dříve očekával prodej 1,6 milionu NEV, nyní 1,5 milionu. Vloni se jich prodalo 1,26 milionu.
Prodej aut se v Číně snižuje už 12 měsíců, loňský celoroční pokles byl první za 20 let. Největší automobilový trh světa doplácí na snížení tempa růstu ekonomiky a na dopady obchodní války se Spojenými státy.
Čínští politici se sice zavázali ekonomiku podpořit, opatření na podporu prodeje automobilů ale nesplnila očekávání trhu. Vydávání nových licencí na auta s tradičním pohonem je totiž ve velkých městech stále pod přísným dohledem.
Pesimističtější předpověď svazu CAAM zohledňuje názor odborníků z automobilového sektoru a také kritiku, že rychlé zavádění nových emisních pravidel v Číně není dobře zvládnuto a na prodej aut má negativní dopad.