DPP podá trestní oznámení na Rencar kvůli poškození dobré pověsti

30.07.2019 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 30. července (ČTK) - Pražský dopravní podnik (DPP) podá trestní oznámení na firmu Rencar, která podle něj svými tvrzeními poškozuje jeho dobrou pověst. Podnik o tom dnes informoval v tiskové zprávě, bránit se plánuje i v soukromoprávní rovině. Zástupci Rencar v pondělí uvedli, že DPP při tendrech na tzv. citylight vitríny v metru a plochy na vozech MHD postupoval netransparentně a že kvůli tomu podali trestní oznámení. DPP obvinění odmítl jako nesmyslné a uvedl, že nově vysoutěžené zakázky jsou pro podnik výhodnější, než celá smlouva s Rencar, o jejíž platnost se firmy soudí, a že pouze kontrakt na vitríny přinese o více než 500 milionů korun vyšší příjmy za stejné plochy. Vyjádření Rencar ČTK shání.

\"Je nám upřímně líto společnosti Rencar, že se místo férového podnikání uchyluje k šíření zavádějících a lživých sdělení, k praktikám podávání trestních oznámení a obstrukcí,\" uvedl ředitel DPP Petr Witowski. Dodal, že cílem Rencar je donutit podnik k dalšímu plnění smlouvy z roku 1997, která je podle DPP pro něj nevýhodná a neplatná.

O platnost smlouvy o reklamu z roku 1997 se Rencar a DPP soudí od roku 2016. Měla platit do roku 2031 a zahrnuje pronájem desítek tisíc reklamních nosičů na dopravních prostředcích, v metru nebo na zastávkách. Podnik ji vypověděl poté, co ji vedení DPP a tehdejší primátorka Adriana Krnáčová (ANO) označily za nevýhodnou. Podle zástupců firmy má smlouva naopak podmínky v rámci evropského trhu nastaveny nadstandardně výhodně.

Soudy v roce 2009 rozhodly v odůvodnění k jinému sporu, že smlouva je neplatná, dodal podnik. Argumentuje také rozhodnutím antimonopolního úřadu, které mluví stejně. Nyní se čeká na prvoinstanční rozhodnutí přímo ve věci platnosti smlouvy, které by mělo padnout v září. Soudních sporů mezi oběma firmami existuje více.

DPP již na část ploch, které dosud provozoval Rencar, vypsal nové tendry. Týká se to citilight vitrín a části ploch na vozech MHD. Podle podniku roční příjmy z napadaných dílčích výběrových řízení představují částku více než 54 milionů korun, což je více, než Rencar platí za všech 130.000 pronajímaných ploch. Rencar v pondělí uvedl, že tendry byly netransparentní, zvýhodňovaly konkrétního uchazeče a byly pouze na nejlukrativnější plochy.

To Witowski odmítl s tím, že podnik prostě chce získat za pronájem ploch za reklamu více peněz. \"Naším cílem je maximalizace výnosů. Jak se jednoznačně ukázalo ve výběrových řízeních, které tak hystericky napadá Rencar, DPP může za pronájem majetku dostávat mnohem více,\" uvedl. Podnik také upozornil, že Rencar je vyšetřována policií, která v posledních letech opakovaně zasahovala v sídle firmy.

DPP je menšinovým akcionářem Rencaru, ve firmě vlastní 28 procent. Většinově firma spadá pod mezinárodní reklamní skupinu JCDecaux. Ta kromě toho má ještě smlouvu s magistrátem na provoz přístřešků MHD, kterou minulé vedení magistrátu rovněž označilo za nevýhodnou a rozhodlo o tom, že ji neprodlouží. I v tomto případě je podle Rencar smlouva pro Prahu výhodná. Město v září plánuje vypsat tendr na provozovatele více než 1597 přístřešků, do kterého se hodlá JCDecaux podle svých vyjádření opět přihlásit.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK