Letos chce společnost zvýšit tržby z prodeje spotřebního zboží o tři procenta. V kávovém byznysu jí loni tržby rostly o 3,5 procenta, což podle ní znamená pětiprocentní překročení plánu. Letos očekává zhruba dvouprocentní nárůst.
Nárůst zisku hodnotí firma, která loni v ČR zaměstnávala 427 lidí, jako výsledek správné investiční strategie. Společnost uvádí, že proti předloňsku loni posilovala své dlouhodobé vedoucí postavení na trhu pražené kávy a budovala dál pozici u instantních výrobků. Loni pak nově uvedla na trh například nové příchuti kávové limonády Mazagrande Fresh Citrus a Cranberry nebo limitovanou edici Cherry Chill.
Loni se její prodejní síť rozrostla o obchod v pražské Havelské ulici. \"Zároveň společnost pokračovala v investicích do renovace starších prodejen a realizovala kompletní rekonstrukci dalších dvou z nich. Závěrem roku 2018 provozovala společnost na území ČR 41 vlastních obchodů Tchibo,\" dodává ve své výroční zprávě. Navíc firma pokračovala s konceptem tzv. pop-up storů - dočasných obchodů, které se na jednom místě vyskytují dva až tři měsíce a kde se prodává levněji zboží ze starších kolekcí.
Vlastníkem Tchibo Praha je společnost Eduscho Austria, která patří firmě maxingvest ag sídlící v Hamburku.
Tchibo bylo založeno v roce 1949 v Hamburku. Na českém trhu působí od roku 1991. V Jihlavě původně fungoval i závod Tchiba na pražení kávy, výroba tu však byla asi přes desetiletím ukončena.
Spotřeba zrnkové kávy v ČR se podle údajů Českého statistického úřadu pohybuje kolem dvou kilogramů na hlavu a rok. Jak dříve odhadl marketingový manažer Nescafé Jan Doležel, celý trh s kávou dosahuje v ČR 30 miliard korun ročně a roste.