Tchibo Praha loni překonalo v tržbách tři miliardy Kč

30.07.2019 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 30. července (ČTK) - Domácí tržby předního hráče na trhu s kávou Tchibo Praha loni meziročně vzrostly o 1,5 procenta a překonaly tři miliardy korun. Téměř 1,35 miliardy Kč firma utržila na nepotravinářském zboží. Zisk vzrostl zhruba o čtyři procenta na 161,9 milionu korun. Firma to uvádí v dokumentech umístěných ve Sbírce listin. Hlavní značky firmy jsou Tchibo a Jihlavanka.

Letos chce společnost zvýšit tržby z prodeje spotřebního zboží o tři procenta. V kávovém byznysu jí loni tržby rostly o 3,5 procenta, což podle ní znamená pětiprocentní překročení plánu. Letos očekává zhruba dvouprocentní nárůst.

Nárůst zisku hodnotí firma, která loni v ČR zaměstnávala 427 lidí, jako výsledek správné investiční strategie. Společnost uvádí, že proti předloňsku loni posilovala své dlouhodobé vedoucí postavení na trhu pražené kávy a budovala dál pozici u instantních výrobků. Loni pak nově uvedla na trh například nové příchuti kávové limonády Mazagrande Fresh Citrus a Cranberry nebo limitovanou edici Cherry Chill.

Loni se její prodejní síť rozrostla o obchod v pražské Havelské ulici. \"Zároveň společnost pokračovala v investicích do renovace starších prodejen a realizovala kompletní rekonstrukci dalších dvou z nich. Závěrem roku 2018 provozovala společnost na území ČR 41 vlastních obchodů Tchibo,\" dodává ve své výroční zprávě. Navíc firma pokračovala s konceptem tzv. pop-up storů - dočasných obchodů, které se na jednom místě vyskytují dva až tři měsíce a kde se prodává levněji zboží ze starších kolekcí.

Vlastníkem Tchibo Praha je společnost Eduscho Austria, která patří firmě maxingvest ag sídlící v Hamburku.

Tchibo bylo založeno v roce 1949 v Hamburku. Na českém trhu působí od roku 1991. V Jihlavě původně fungoval i závod Tchiba na pražení kávy, výroba tu však byla asi přes desetiletím ukončena.

Spotřeba zrnkové kávy v ČR se podle údajů Českého statistického úřadu pohybuje kolem dvou kilogramů na hlavu a rok. Jak dříve odhadl marketingový manažer Nescafé Jan Doležel, celý trh s kávou dosahuje v ČR 30 miliard korun ročně a roste.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK