CzechToll při zkouškách postupně otestuje jednotlivé moduly nového systému. Zkoušky by měly otestovat mimo jiné funkčnost připojení systému na externí služby a technologie. Jde například o propojení na Informační systém základních registrů státu, na registr silničních vozidel či informační systém Celní správy. Další část testů se zaměří na bezpečnost systému a dat, které bude systém spravovat. Společnost tak chce předejít například útokům hackerů. Třetí hlavní oblastí zkoušek budou výkonnostní testy, při kterých bude simulována zátěž systému při běžném provozu i ve špičce.
CzechToll také pokračuje ve výrobě nových palubních jednotek. Má jich 270.000, celkově jich plánuje zhruba o 200.000 více. Hotovy by měly být v polovině září. Palubní jednotky bude vydávat Hospodářská komora.
Přechod na nový mýtný systém v současnosti provázejí soudní spory, které vede stávající správce systému společnost Kapsch s Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Krajský soud v Brně v minulých týdnech rozhodl, že úřad musí znovu prošetřit námitky, které Kapsch vznesl proti podmínkám soutěže. ÚOHS se navíc musí znovu zabývat i smlouvou mezi státem a CzechTollem.
Přípravu nového systému to podle Beneše nekomplikuje. \"CzechToll postupuje v přípravách nového mýtného systému podle platné smlouvy. Stát díky tomu získá modernější systém fungující na širší síti zpoplatněných komunikací, jehož provozní náklady budou přibližně třetinové ve srovnání s dneškem. S ohledem na tyto skutečnosti je nejvyšším zájmem České republiky, aby byl mýtný systém společnosti CzechToll spuštěn,\" řekl mluvčí.
Elektronické mýtné pro kamiony bylo spuštěno v roce 2007, systém funguje na více než 1400 kilometrech dálnic a vybraných částech silnic první třídy. Dosud byla správcem systému firma Kapsch. Od prosince letošního roku má nahradit dosavadní mikrovlnnou technologii satelitní systém, který bude provozovat konsorcium CzechToll/SkyToll. To zvítězilo v tendru pořádaném ministerstvem dopravy s nabídkou 10,75 miliardy korun za desetiletý provoz.