Automobilka prochází plánem restrukturalizace, a to už od roku 2014, kdy její otěže převzal výkonný ředitel Andy Palmer. Jeho cílem je obnovit a posílit modelovou řadu a přesunout se do nových segmentů.
V rámci plánu automobilka loni v říjnu vstoupila na akciovou burzu, její akcie však od té doby klesly přibližně o tři čtvrtiny. V poslední době je srážel slabý výkon v Evropě, na Blízkém východě a v Africe, kde pololetní poptávka klesla téměř o pětinu.
\"Jsme zklamáni, že naše plány pro velkoobchod nesplnily původní cíle, což bylo ovlivněno oslabením na dvou našich klíčových trzích a pokračující makroekonomickou nejistotou,\" uvedl Palmer. Celková velkoobchodní poptávka vzrostla v prvních šesti měsících o šest procent, skupina zaznamenala silný nárůst na americkém kontinentu a v Asii. Pokles v Británii a ostatní Evropě však automobilku přiměl snížit celoroční prognózu.
Britského výrobce zasáhly také náklady na expanzi, ve Walesu staví továrnu na výrobu svého prvního sportovně-užitkového vozu. Vliv má i nižší průměrná prodejní cena.
Automobilový průmysl globálně čelí poklesu poptávky v Číně a slabší poptávce po naftových autech v Evropě. Dalším faktorem pak jsou náklady na elektrifikaci.
Automobilku starou 106 let, která vyrábí auta pouze v Británii, ohrožují i rizika spojená s odchodem Británie z Evropské unie bez dohody. Podnik už dříve avizoval, že takový způsob brexitu by mu narušil výrobu, protože zpoždění v přístavech kvůli nové byrokracii by mohlo zpomalit pohyb aut i komponentů.