Novou šéfredaktorkou zpravodajství ČRo je Stejskalová

31.07.2019 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 31. července (ČTK) - Novou šéfredaktorkou zpravodajství a publicistiky Českého rozhlasu (ČRo) se stala Julie Stejskalová, dosavadní koordinátorka centrálního zpravodajství. Nahradí Martina Ondráčka, který odchází na nový zpravodajský kanál CNN Prima News. Jmenování Stejskalové dnes vzala na vědomí Rada ČRo. Rada se dnes také seznámila s výběrem koncesionářských poplatků, který se v pololetí meziročně zvýšil zhruba o dva miliony korun na 1,051 miliardy korun.

Stejskalová do funkce nastoupí od 1. srpna. Nová šéfredaktorka uvedla, že neplánuje žádné personální zemětřesení. Zaměřit se naopak chce na stabilizaci média.

Ve zpravodajství Českého rozhlasu působí od ledna 2015. Předtím více než 30 let pracovala na nejrůznějších pozicích v České tiskové kanceláři, kde se podílela mimo jiné i na vývoji redakčního systému. Vystudovala Fakultu žurnalistiky Univerzity Karlovy a absolvovala stáže v zahraničních médiích.

Novým působištěm jejího předchůdce Ondráčka bude nově vznikající zpravodajský projekt CNN Prima News, kde bude jeho hlavním úkolem příprava a spuštění projektu, rozvoj nových formátů, projektů a digitalizace zpravodajství. Ve funkci nahradí Jitku Obzinovou, která stanici letos v květnu opustila po deseti letech.

Rada dnes také probírala výběr koncesionářských poplatků za první pololetí. Meziroční zvýšení o dva miliony korun je zároveň asi o 1,2 milionu korun více, než byl původní plán. Počet přihlášených rozhlasových přijímačů se od začátku roku zvýšil přibližně o 9000 na 3,837 milionu.

Zlepšený výběr poplatku oproti původnímu plánu podpořily hlavně výběry od soukromých subjektů, které byly vyšší skoro o čtyři miliony korun. Naopak v případě podnikatelských subjektů je výběr oproti plánu o něco nižší.

Koncesionářský poplatek od roku 2005 činí 45 korun měsíčně. O jeho výši rozhoduje Sněmovna. Poplatek tvoří okolo 95 procent příjmů ČRo. Evropská vysílací unie, která sdružuje převážně veřejnoprávní, ale i komerční rozhlasové a televizních stanice letos rozhlasu doporučila, aby se snažila vyjednat zvýšení koncesionářského poplatku. Podle unie by poplatky v současné výši mohly ohrozit další fungování firmy.

Český rozhlas loni podle předběžných odhadů hospodařil se ziskem kolem 32 milionů korun. Cílem média je vždy mít alespoň vyrovnané hospodaření.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK